transport públic
Sant Julià signarà el conveni per unificar els abonaments de bus
Els usuaris habituals del transport públic nacional també podran utilitzar el Quart Bus per trenta euros mensuals
El cònsol major de Sant Julià de Lòria, Josep Majoral, va confirmar ahir en declaracions al Diari que el comú lauredià signarà el conveni amb el Govern perquè l’abonament mensual per al transport públic nacional també permeti fer desplaçaments en les dues línies de titularitat comunal del Quart Bus, que connecten la cota 2.000 de Naturland amb Auvinyà i Aixirivall amb el centre de Sant Julià, respectivament, i fan parada a tots els quarts i pobles de la parròquia.
“Sí, ens hem plantejat afegir-nos al conveni. El Govern ja ens n’ha fet arribar un esbós perquè n’estudiem bé els detalls, va apuntar Majoral. El màxim representant del comú, però, va detallar que la corporació no ha rubricat encara el document perquè abans vol licitar el nou contracte de Bus Quart: “No hem signat l’acord perquè d’aquí a poc traurem a concurs el bus comunal.” Majoral va afegir que el nou plec de bases s’aprovarà properament en junta de govern i, tot seguit, se sotmetrà a votació en sessió de consell de comú.
El cònsol major va qualificar de “molt positiva” la proposta de l’executiu per unificar els abonaments. “Estem d’acord a prendre totes les mesures necessàries per promoure l’ús del transport públic”, va afirmar. El conveni, de fet, s’alinea amb l’objectiu del comú de consolidar Sant Julià com una parròquia “referent” en mobilitat sostenible.
El conveni per unificar els busos nacionals i comunals sota un mateix abonament forma part d’un pla del Govern per incentivar l’ús del transport públic entre els ciutadans. Les primeres parròquies que s’hi han afegit són Andorra la Vella i Ordino, que dimecres passat van signar l’acord en un acte davant de l’Estació Nacional d’Autobusos.
Per la seva part, la cònsol major de la Massana, Olga Molné, va confirmar ahir en la roda de premsa posterior al consell de comú que la corporació no es planteja de moment afegir-se al conveni.
Abans de fer qualsevol pas en aquest sentit, va afegir Molné, el comú vol estudiar-ne “molt bé” la viabilitat jurídica i econòmica, atès que modificaria de facto les condicions de la concessió del servei. Fonts del comú d’Encamp també van apuntar que ara com ara la unificació dels abonaments no forma part dels plans de l’equip de govern.
Els comuns de Canillo i Escaldes-Engordany tampoc no s’afegiran al conveni. Des de final de gener d’aquest any els usuaris que disposen un abonament nacional ja gaudeixen d’una reducció del 50% en la tarifa de l’Uclic, el bus a demanda. A Escaldes, van recordar fonts del comú, el servei és gratuït per a tots els usuaris i, per tant, afegir-se al conveni seria absurd perquè no tindria cap efecte a les butxaques dels ciutadans.