L'oposició denuncia que l''afer Tour Auto' crea diferències entre ciutadans
El conseller recorda que “la llei ha de ser igual per a tothom” i lamenta la imatge “erràtica” que ha projectat el cònsol
El conseller de la minoria Albert Torres va denunciar ahir que la gestió del cònsol major, Francesc Camp, del cas dels vuit cotxes de seguidors del Tour Auto sancionats dissabte a la nit per estacionar a la zona blava de Ransol és un “mal exemple”, perquè “genera dos tipus de ciutadans: els qui paguen les multes i els qui no”. Cal recordar que Camp, en nom del comú de Canillo, va disculpar-se dilluns passat per haver posat paranys dissabte a les rodes dels vehicles i va confirmar al Diari que es tornarà l’import de la multa als sancionats si tramiten el plec de descàrrec corresponent a casa comuna. “Si demà al matí algú es presenta al comú i demana que li retirin la multa, què farà el comú? Tampoc haurà de pagar? La llei ha de ser igual per a tothom”, va assenyalar el conseller.
Torres va afirmar que la imatge “erràtica” que ha projectat el cònsol major perdonant les multes als vehicles dels seguidors del Tour Auto arran del rebombori que es va aixecar a les xarxes socials “no és la millor manera de governar”. El conseller es va mostrar preocupat per l’impacte que el cas pot tenir en la percepció que tenen els ciutadans del comú.
NOMÉS PER A VEÏNS
Els agents de circulació que dissabte passat a la nit van sancionar els vehicles aparcats a la zona blava de Ransol no van cometre cap irregularitat. Segons la normativa comunal i tal com va recordar dilluns Camp en declaracions al Diari, a la zona blava de Ransol només està permès que hi estacionin els residents durant la nit i, com que els vehicles dels seguidors del Tour Auto no complien aquesta condició perquè venien de l’estranger, els agents van multar-los i van immobilitzar-los amb un parany fixat a les rodes.
Torres va mostrar-se contrari que la zona blava de Ransol o de qualsevol altre veïnat de la parròquia es reservi per als veïns en condicions d’exclusivitat. La decisió de prohibir d’estacionar en aquest espai als no-residents a Ransol es va prendre el juliol passat arran de la inauguració de l’aparcament vertical amb l’objectiu de garantir un nombre de places fix per als que disposen d’abonament. El representant del grup del PS + Independents va assegurar que està “totalment” en desacord amb aquest plantejament. “Les condicions haurien de ser iguals per a tothom. No hauríem de fer aquestes diferències”, va manifestar.
El conseller de la minoria va afegir que el cas demostra la “mala gestió” comunal dels aparcaments i de les zones blaves, i va apuntar que “en els últims mesos sembla que hi hagi una obsessió” per sancionar vehicles”.
El grup entrarà una pregunta al comú perquè el cònsol major els doni explicacions sobre per què el cas s’ha gestionat d’aquesta manera, tal com va explicar dilluns a aquesta publicació la consellera Dolors Cabot.
En el missatge que va publicar dilluns al seu compte oficial a les xarxes socials per aclarir els fets, Camp també va demanar disculpes a l’organització del Tour Auto per “la mala imatge que hem pogut causar en un esdeveniment que ha tingut una gran acollida al país”.
LA MINORIA NO VOL CONTRACTAR MÉS AGENTS DE CIRCULACIÓ
“A Canillo hi ha actualment onze agents de circulació. No en calen més.” Així de contundent es va mostrar Torres quan el Diari va preguntar-li quina opinió té sobre la voluntat del comú d’incorporar tres agents més, una proposta inclosa al pressupost comunal del 2022. El comú fa temps que vol reforçar el servei, però no troba candidats disposats a treballar per al cos. El 28 de març va convocar un concurs de mobilitat interna per cobrir les tres places, però ningú no va presentar-s’hi i va haver-se de declarar desert. El 13 d’abril el BOPA recollia la segona convocatòria del concurs. La presentació de sol·licituds, en aquest cas, va acabar divendres de la setmana passada. Torres és del parer que hi ha mala maror al cos. “La meva percepció personal és que hi ha mal ambient”, diu el conseller, que admet que no està en condicions d’afirmar si aquesta tensió ha fet que ningú vulgui presentar-se al concurs. El conseller del grup del PS + Independents assegura que l’activitat sancionadora dels agents de circulació s’ha multiplicat en els darrers mesos. Torres afirma que els agents “han de fer respectar i complir la normativa”, però alerta que és “insostenible” fer-los “perseguir la gent”. En aquest sentit, el representant comunal assenyala que la pressió dels agents sobre els ciutadans no ha de ser “excessiva”, ja que pot ser contraproduent. Per fer entendre aquesta idea, posa el següent exemple: “Si tinguessis un policia que et seguís tota l’estona quan condueixes per la carretera t’aturaria per multar-te tres vegades cada dia. No podem contractar més agents de circulació perquè vigilin constantment els vehicles i multar-los de seguida que puguin.”