El bus a Ciutat de Valls millora la freqüència i passa cada 15 minuts
El bus que fa el trajecte dels Marginets es reforça a les hores punta amb un vehicle amb capacitat per a deu passatgers més
El comú reforça el servei d’autobús parroquial. La cònsol major, Conxita Marsol, va anunciar ahir que s’ha ampliat la freqüència de pas a la línia de Ciutat de Valls. En aquest trajecte –“un dels més concorreguts de la xarxa, va remarcar Marsol”– l’autobús passa des d’aquesta setmana cada 15 minuts entre les vuit del matí i les set de la tarda.
Fins ara la línia de Ciutat de Valls oferia unes 300.000 places anuals. D’aquestes, el 2021 van ocupar-se’n unes 235.000, poc menys de tres quartes parts. Ara l’oferta de places augmenta el 65%, ja que el comú en posa a l’abast dels ciutadans mig milió.
D’altra banda, la línia de la Margineda ampliarà la freqüència en els horaris en hora punta del matí i la tarda. Per ajudar a cobrir la demanda de transport públic en aquesta línia, el comú va posar en marxa dissabte un vehicle amb una capacitat per transportar deu passatgers més. Marsol va confirmar que més autobusos d’aquestes característiques s’aniran afegint progressivament a la flota. La línia de la Margineda va transportar l’any passat 215.000 viatgers.
Un servei gairebé gratuït
El comú destinarà aquest any més de 700.000 euros per sufragar el servei de transport comunal. La cònsol major va recordar que el bitllet senzill té un preu “simbòlic” de deu cèntims d’euro per viatge i que els que disposen d’una targeta Magna o d’un abonament per al transport nacional no han de pagar per pujar a l’autobús comunal d’Andorra la Vella. “Oferim un servei pràcticament gratuït per als usuaris”, va descatar la cònsol major.
Marsol va mostrar-se satisfeta perquè el bus comunal funciona, cada cop s’utilitza més i això es tradueix en la necessitat de reforçar i ampliar-ne el servei. “Cada vegada hi ha més gent de totes les franges d’edat que fa servir el transport públic. De fet, va assenyalar, durant el primer trimestre d’aquest any s’ha observat una tendència a un increment de la demanda.
Marsol va animar tothom a utilitzar el servei en comptes del vehicle privat per les conseqüències positives que té sobre la mobilitat i el medi ambient: “El servei de bus comunal compleix l’objectiu de sostenibilitat fixat: l’increment d’usuaris representa rebaixar el nombre d’usuaris de vehicles particulars amb la conseqüència de la reducció de les emissions de diòxid de carboni”.
Per la seva banda, el director general d’Andbus, l’empresa concessionària del servei, Dani Vinseiro, va qualificar l’autobús comunal de la capital com una “història d’èxit”, i va afirmar que “ha complert les expectatives amb escreix”. Vinseiro va detallar que, segons les enquestes que l’empresa fa regularment als passatgers, l’índex de satisfacció dels usuaris se situa actualment en un 9,7 sobre 10. “Treballem cada dia per oferir un servei millor als usuaris de l’autobús comunal”, va recalcar. Vinseiro va afegir que des de fa dos mesos Andbus posa a disposició dels usuaris unes enquestes mitjançant codi QR que permet donar suport a una entitat solidària del país.