Majoral critica que el vial no sigui prioritari

El cònsol recorda que es tracta de la carretera amb més trànsit del país i que fan servir la majoria de turistes

Trànsit dens a l'avinguda Salou en sentit nord.MOBILITAT

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El desviament de Sant Julià de Lòria és el projecte més important pendent de finalització que l’executiu té en un calaix perquè representa una inversió que el Govern demòcrata defensa que no disposa d’ella. Aquesta justificació, que tenia molta lògica quan va esclatar la crisi econòmica allà pel 2008, comença a ser una cantarella que cada cop més molesta els dirigents comunals de la parròquia. Són conscients que es tracta d’una obra cara d’acabar, però mentre esgoten la paciència veuen com es destinen diners a infraestructures en altres parròquies mentre que la variant segueix oblidada.

“Serà que venen eleccions? Serà que Sant Julià de Lòria no és controlada pel mateix partit que el Govern? O potser és una territorial difícil de conquerir i hi posen prou interès?”. Són preguntes que deixa a l’aire el cònsol d’Unió Laurediana (UL), Josep Majoral, que abans d’enemistar-se amb un altre comú prefereix deixar-les sense resposta.

Tampoc no es mossega la llengua del tot. Majoral se sent incòmode quan se li pregunta per projectes per als quals sap que hi ha pressupost. La variant de la Massana es va descartar, després es va precisar que es faria un projecte diferent i, finalment, s’han reunit 15 milions en plurianuals. Tot a les portes d’unes eleccions en una parròquia sense favorit i clau per a DA. El cònsol lauredià prefereix no opinar, i menys referir-se a una parròquia determinada.

En canvi, no amaga la seva decepció que el vial segueixi aparcat: “No estem parlant del vial de Sant Julià, sinó del vial per on circula tota la gent del país i la majoria dels turistes que venen al país”, va remarcar en declaracions al Diari. El cònsol defensa que es tracta d’una inversió prioritària, que captar turisme d’alt poder adquisitiu no significa oblidar el de masses, que al cap i la fi és el que funciona a Andorra, i de passada ho aprofita per deixar una frase per a bons entenedors: “Si no és el moment econòmic per acabar el desviament de Sant Julià, tampoc no ho és per a un altre vial, i més tenint en compte que el sector de la construcció està saturat i que el preu dels materials està pels núvols”.

Majoral augura que venen temps difícils i ara és el moment de fer una administració dels diners públics molt estricta per “fer bossa i injectar diners en el futur per mantenir les empreses que passin per problemes”.

El cònsol ho exposa sense entrar en polèmiques: es tracta de la carretera amb més trànsit del país: “no vull barrejar la política, s’ha de governar per a tothom i vull entendre que és el que fa DA, i no pot ser que es trigui més estona en el trajecte de Pal a la frontera, que de la frontera a Barcelona”.

CRONOLOGIA

17/02/1999

Sis trajectes

Ordenament Territorial estudiava el 1999 fins a sis possibles trajectes de desviament de la Massana que va dir que tenia en ment construir.

19/08/1999

Avantprojecte

El Govern va adjudicar la redacció de l'avantprojecte de la carretera de desviament del nucli urbà de Sant Julià, amb un pressupost estimatiu de 1.100 milions de pessetes.

12/06/2010

Aturada

El cònsol lauredià acusa el Govern d’actuar per electoralisme en suspendre la variant de Sant Julià per falta de diners.

tracking