El comú farà una demanda de preus per al Quart Bus
El primer concurs per ampliar el servei queda desert perquè les ofertes de les empreses tenen un import molt superior al previst pel comú
El concurs per a l’adjudicació del servei de transport comunal, el Quart Bus, ha quedat desert, segons recull l’edició d’ahir del BOPA. Tot i això, la cònsol menor, Mireia Codina, va confirmar en declaracions al Diari que el comú ja ha iniciat els tràmits per fer una demanda de preus perquè el projecte pugui adjudicar-se directament a una empresa i posar-se en marxa al més aviat possible.
Segons va detallar la mandatària, el concurs s’ha declarat desert perquè les ofertes presentades per les empreses superaven “de molt” el pressupost que el comú havia previst de dedicar-hi. Fins ara la corporació pagava 120.000 anuals a l’empresa concessionària. Cap de les propostes presentades al concurs era inferior a 200.000 euros.
La raó d’aquesta diferència s’explica per les característiques del plec de bases. “Els requisits eren molt exigents. Això ha fet augmentar els costos”, va apuntar Codina. En la demanda de preus que ha iniciat el comú alguns d’aquests punts se suprimiran o es modificaran. L’objectiu és que aquests canvis ajudin a reduir l’import que demanden les empreses.
El comú va decidir treure un nou concurs pel Quart Bus al maig amb la voluntat d’ampliar l’abast geogràfic del servei de transport que connecta els pobles amb el centre de la parròquia. Concretament, va ser una recollida de signatures dels veïns de Nagol, en què demanaven que l’autobús també fes parada al quart, el que va fer replantejar el recorregut del servei a la corporació. “Nagol és una zona de la parròquia en què s’han construït moltes urbanitzacions en els darrers anys. La xarxa s’ampliarà a tres parades més. L’última arriba a Certers”, va puntualitzar la cònsol menor. La previsió inicial del comú era que el servei es posés en marxa durant la segona quinzena de juliol.
El nou model de transport comunal que proposa la corporació combinarà les característiques d’una línia d’autobús regular amb un servei a la demanda. És a dir, que l’autobús tindrà uns horaris fixos com ara, però els viatges s’hauran de sol·licitar prèviament mitjançant una aplicació i si no hi ha demanda el viatge no es farà. Aquesta proposta té l’objectiu d’ajustar el servei a la demanda real per estalviar els costos dels viatges innecessaris.
CLAUS
1. El concurs, desert arran dels imports
El comú ha declarat desert el concurs perquè els imports proposats per les empreses superaven la previsió pressupostària de la corporació.
2. Adjudicació per demanda de preus
El comú adjudicarà el projecte pel procediment de demanda de preus. Els requisits no seran tan exigents amb l’objectiu de reduir el cost del servei.
3. Tres parades més de l’autobús a Nagol
El Quart Bus ampliarà el servei amb tres parades més a Nagol. Es tracta d’una demanda dels veïns de la zona, que ha crescut molt en els darrers anys.