L'oposició rebutja que el pla anticues del comú solucioni les retencions

La consellera de la minoria afirma que les mesures del comú no aconseguiran millorar el trànsit durant l’hivern

Retencions de trànsit, aquest estiu, a Canillo.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La consellera Dolors Cabot, del grup de la minoria al comú de Canillo, afirma que el pla antiretencions que la corporació preveu posar en marxa al començament de la propera temporada turística d’hivern serà un fracàs. És a dir, que no aconseguirà assolir l’objectiu de les mesures: reduir l’impacte en la mobilitat, sobretot al centre del poble de Canillo, de l’afluència massiva de vehicles que sol desplaçar-se per la CG-2 cada hivern per accedir a les pistes d’esquí. “Les mesures proposades no són la solució al problema”, va remarcar.

L’argument principal de Cabot és que hi haurà retencions mentre la carretera general passi a ser de dos carrils, un per als vehicles que circulen en sentit nord i, l’altre, per als que ho fan en sentit sud, en el tram que travessa el poble. A més, afegeix la consellera de la minoria, “quan la carretera arriba al poble la circulació encara s’alenteix més perquè els cotxes no poden circular tan de pressa i han d’aturar-se si algú vol travessar el carrer per un pas de vianants o si un conductor està aparcant”.

D’altra banda, la representant d’Objectiu Comú assenyala que “les retencions comencen més amunt” de Canillo, al tram situat entre el Tarter i Soldeu, i que, per tant, les mesures per reduir-les haurien d’atacar també aquests punts.

Les mesures que el comú preveu aplicar pels volts del pont de la Puríssima permetrien solucionar aquest problema afegit; no pas, per descomptat, corregir el fet que la CG-2 perd carrils en arribar a Canillo.

Segons va explicar el cònsol major en declaracions al Diari, aquesta temporada d’hivern s’eliminaran passos de vianants al tram de la CG-2 que travessa el poble –sobretot els situats a la vora de les tres rotondes que hi ha a la zona–, s’instal·laran passos de vianants elevats desmuntables i es farà més amples les places de zona blava. A més, el comú encarregarà un estudi per avaluar la viabilitat de construir passos subterranis per als vianants. La corporació també preveu ampliar el cos d’agents de circulació els propers mesos per respondre davant les incidències amb més agilitat.

L’arribada massiva de turistes a Canillo el mes d’agost passat va provocar cues diàries, sobretot en el tram de la CG-2 que va del Tarter a Canillo i en direcció sud. Les retencions van concentrar-se, sobretot, a l’entrada nord del poble, a l’altura de la rotonda dels Refugis. La prova pilot que va posar-se en marxa a l’agost va aturar-se al cap de poc temps després que el comú i Mobilitat comprovessin que no era una bona solució al problema.

Finalment, sobre la proposta, prevista al POUP, de construir un vial que passaria pel davant del comú, Cabot es mostra escèptica: “No sé si funcionaria en un poble com Canillo”.

CRÍTIQUES AL BUS DEL PONT TIBETÀ

“El servei d’autobús per pujar al pont tibetà i al roc del Quer està sobredimensionat”. Així de contundent s’expressa Cabot sobre la línia que uneix la rotonda de Montaup amb els dos atractius turístics. “No s’ha fet una bona planificació del servei”, va afirmar. La consellera va afirmar, a més, que el viatge d’anada i tornada de l’autobús entre la rotonda de Montaup i la dels Refugis contribueix a alentir la circulació i provocar retencions al centre del poble. Per fer més fluid el trànsit, Cabot proposa substituir els autobusos per vehicles més petits fora de la temporada alta.

tracking