rEPORTATGE
La Pitavola posa en valor el nucli antic d'Arinsal
El mercat de la Pitavola obre les portes del nucli antic d’Arinsal, una zona desconeguda per a molts i posada en valor amb els productors de la zona, que valoren positivament l’experiència
Tothom que passa acaba comprant alguna cosa”, asseguraven ahir molts dels paradistes que formaven part del mercat de la Pitavola del Comapedrosa. Després de tres dies de fira i activitats, els 39 estands presents feien balanç de la segona edició d’una fira que vol posar en valor no només els productors locals, sinó també la zona del nucli antic d’Arinsal. “Si et soc sincer, passem molt de temps amb la família a la Massana i no havíem pujat mai fins al nucli antic d’Arinsal”, assegurava ahir una parella catalana que té una segona residència a la parròquia de la Massana. Molts, també els residents massanencs, parlen “d’un mur invisible” delimitat per algun dels bars més concorreguts a les nits d’Arinsal. És just aquesta barrera la que deixa el nucli antic de la vila amagada per als visitants i els residents. “Si anaves a fer un passeig pel nucli antic mai no el recordaves, perquè això volia dir que sorties del bar massa tocat”, va assegurar un paradista del mercat.
“Estem molt contents de com ha anat, creiem que hem posat en valor el nucli antic d’Arinsal, que era un dels objectius d’aquesta fira”, va assegurar ahir el conseller de Medi Ambient de la Massana, Sergi Gueimonde. De fet, el responsable comunal va remarcar que un dels objectius que persegueix aquesta fira és posar en valor aquesta zona de la Massana, que en més d’una ocasió queda desaprofitada i que es vol potenciar amb activitats com aquesta, encara més després de les sensacions positives que s’han anat recollint des del comú per part de tots els paradistes.
PRODUCTE LOCAL
“Potser no hi ha gaire aglomeració, però hi ha un degoteig constant de gent que, a més, valora el que fem”, van assegurar a la parada de Xocland. “Aquest cor-rent, que cada cop és més present, de ser sostenible, responsable amb el medi ambient, també ajuda que es valorin més els productes naturals i de proximitat”, es va remarcar des d’aquest productor de xocolata de la Massana. “Cal pensar que el turista francès té molta estima pels productes làctics, però especialment per aquells que són artesanals i d’una gamma una mica més alta”, va explicar un paradista de la Formatgeria de la Casa Raubert.
Una sensació, la que cada cop els consumidors valoren més els productes artesanals per ser de més qualitat i proximitat, que també va compartir Gueimonde. “Cada cop el públic valora més els productes artesans i de proximitat; des del comú de la Massana volem contribuir a la seva promoció, donant-los espais com la Pitavola, perquè puguin vendre els seus productes, però també perquè es donin a conèixer”, va remarcar el conseller.
MIRANT AL VINTÈ ANIVERSARI DEL PARC
Fins i tot abans de finalitzar la fira, el comú de la Massana ja pensa en les properes edicions. De fet, l’any vinent es vol aprofitar la celebració del vintè aniversari del Parc de les Tres Nacions. Segons va confirmar Sergi Gueimonde, conseller de Medi Ambient de la Massana, el comú vol aprofitar la celebració per continuar impulsant la zona. De fet, aquest mateix any a la Pitavola ja es va comptar amb productors de més enllà del Principat per reconèixer també tant el cantó francès com el cantó català del parc natural.