mobilitat

Cicland guanya 300 usuaris en un mes per l'abonament gratuït

L’oferta de poder utilitzar el servei durant un any a cost zero impulsa el nombre d’inscrits a la plataforma, que ja en suma 3.000

Un usuari, en una estació de Cicland d'Andorra la Vella.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El servei de bicicleta elèctrica compartida Cicland ha guanyat més de 300 usuaris en poc més d’un mes. L’anunci, el 30 d’agost passat, que els residents al Principat majors de vint anys que s’hi inscriguin abans del final del 2022 disposaran d’un any d’abonament gratuït ha impulsat el creixement del nombre d’usuaris de la plataforma, que en total supera els 3.000 ciclistes. Les xifres va confirmar-les ahir al Diari el gerent de l’empresa, Diego Albino.

Cicland ha reestructurat el servei en col·laboració amb el Govern i els comuns d’Andorra la Vella, Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany. Arran d’un conveni signat a l’estiu per totes les parts implicades totes les estacions de Cicland es concentraran a les parròquies baixes i desapareixeran de Canillo, Encamp, Ordino i la Massana, on les dades recollides per l’empresa constaten que el servei no s’utilitzava amb tanta freqüència.

Catorze de les disset noves estacions de Cicland ja estan construïdes i en funcionament. Albino va detallar que n’hi ha tres de tancades perquè encara s’hi ha de fer la instal·lació elèctrica. D’aquestes, una és a la zona del Lycée Comte de Foix, a Andorra la Vella, i dues a Sant Julià de Lòria. La primera obrirà divendres, mentre que la resta ho faran la setmana vinent.

Una altra de les novetats del servei és que la flota actual de bicicletes se substituirà per aparells més moderns amb bateries extraïbles que podran ser carregades pels usuaris. Albino va informar que la primera comanda, d’una vintena de vehicles, arribarà abans de divendres 21 d’octubre. La voluntat de Cicland és poder presentar els aparells al públic a l’estand de l’empresa a la Fira d’Andorra la Vella. Si no hi ha cap imprevist d’última hora, la resta de bicicletes –una quarantena– arribaran al Principat abans de final d’any, va afegir el gerent de Cicland.

El públic objectiu d’aquest servei són, sobretot, els joves. És per aquesta raó que Cicland oferirà la gratuïtat permanent de l’abonament –no tan sols d’un any de durada– als joves d’entre 16 i 20 anys. Els menors de 18 anys hauran de presentar una autorització dels pares o del tutor legal per poder utilitzar el servei.

El servei costarà uns 130.000 euros anuals, import que finançaran l’executiu i els comuns. Des que va posar-se en marxa el servei el 2018 fins al 2021, els usuaris van fer un total de 18.207 viatges, una xifra que equival a un estalvi de nou tones de diòxid de carboni.

El creixement de l’ús de la bicicleta no serà possible sense el desenvolupament d’infraestructures específiques per a aquesta mena de vehicles. El cònsol lauredià, Josep Majoral, va informar en aquest sentit que el Govern ja ha redactat una proposta de carril bici que connecta la parròquia amb la capital. El projecte encara està en fase d’estudi.

CLAUS

1 La gratuïtat impulsa els inscrits

L’oferta d’un any de gratuïtat per als inscrits abans del final del 2022 ha fet guanyar a Cicland més de 300 usuaris en poc més d’un mes.

2 Les estacions, a les parròquies baixes

Totes les estacions de Cicland estaran en funcionament la setmana vinent. Estan situades a Andorra la Vella, Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany.

3 Comencen a arribar les bicicletes noves

Les primeres bicicletes noves de Cicland començaran a arribar la setmana que ve, abans de la Fira d’Andorra la Vella.

tracking