El comú ha invertit 1,6 milions en la separativa d'aigües aquest mandat
L’obra més important feta a la xarxa en aquest mandat és el tram de Fiter i Rossell que va del carrer Manel Cerqueda i Escaler al Pont dels Escalls
El comú d’Escaldes-Engordany ha invertit, des que va començar el mandat actual el desembre del 2019 fins ara, 1.612.400 euros en la construcció de nous trams de la xarxa separativa d’aigües pluvials i fecals. Gràcies a aquestes inversions, la xarxa està avui pràcticament enllestida. Segons van confirmar al Diari fonts de la corporació, tot el centre urbà de la parròquia està acabat, a excepció d’uns trams no gaire extensos. De fet, van detallar, a part d’això només queden pendents d’enllestir alguns punts de la xarxa situats a les urbanitzacions, on la densitat de població és més baixa i hi ha menys edificis que al centre urbà de la parròquia i on, per tant, viu menys gent.
Així, en els darrers dos anys el comú ha fet cinc obres per ampliar la xarxa. La més important, que va tenir un cost d’1.299.694 euros, va permetre construir un dels trams més importants que faltaven per construir dins el centre urbà d’Escaldes. És a dir, la secció de l’avinguda Fiter i Rossell que comença al carrer Manel Cerqueda i Escaler, just on hi ha la seu d’Andbank, i que acaba a l’entrada del carreró que dona al pont dels Escalls. Aquests treballs van arrencar el setembre del 2021 i van allargar-se fins ben entrat el 2022.
Una de les primeres obres d’ampliació de la xarxa que l’equip de govern comunal actual va adjudicar va enllestir-se el 2020. Els treballs, que van costar 116.741 euros, van construir la separativa de la plaça Coprínceps i el carrer Nou, a la zona situada entre l’Escaldes més comercial i la part alta de la parròquia. L’any de l’esclat de la pandèmia va fer-se la xarxa de la plaça de la Creu Blanca (120.000 euros), al centre històric d’Engordany, i van completar-se altres trams menors (34.000 euros).
A part d’aquestes obres, cal destacar que en aquest mandat el comú també ha fet millores al rec comunal del Prat del Rogetó (42.000 euros) i ha construït un separador d’hidrocarburs al rentador de vehicles del parc mòbil del comú, situat al magatzem comunal de les Dos Valires.
Pel que fa als trams de la xarxa separativa pendents d’acabar, el comú assenyala que el més important també és a l’avinguda Fiter i Rossell. En aquest cas, es tracta del tram que va del carrer Manel Cerqueda i Escaler a la frontera amb la parròquia d’Andorra la Vella, on l’avinguda Fiter i Rossell enllaça amb l’avinguda Doctor Mitjavila.
També cal enllestir el tram de Fiter i Rossell situat entre el pont dels Escalls i el número 109 de l’avinguda, a la sortida d’Escaldes-Engordany cap a la Massana. Sobre aquest punt cal puntualitzar, però, que la meitat dels habitatges d’aquesta zona –els que donen a la Valira del Nord, detalla el comú– ja estan connectats a la xarxa separativa. Això fa que la xifra d’edificis del centre urbà que encara no estan connectats a la xarxa sigui residual.