mobilitat

Cicland guanya 200 usuaris en un més i ja en suma més de 3.000

L’arribada del nou model de bicicletes, que substituirà l’actual, torna a endarrerir-se per problemes tècnics

Bicicletes de Cicland en una estació.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El servei de bicicleta elèctrica compartida Cicland ha guanyat 200 usuaris en poc menys d’un mes, segons va confirmar aquesta setmana al Diari el gerent de la companyia, Diego Albino. Cinc-cents, n’ha sumat, des que el 30 d’agost passat va anunciar-se que els residents al Principat de més de 20 anys que s’hi inscriguin abans de final d’any tindran dret a gaudir d’un any d’abonament gratuït. El nombre total d’usuaris de la plataforma supera de llarg els 3.000 ciclistes. Durant l’última Fira d’Andorra la Vella, celebrada el tercer cap de setmana d’octubre, més de 400 persones van visitar l’estand de Cicland al recinte firal del Parc Central.

L’empresa de mobilitat compartida sostenible va poder presentar a l’escenari de la fira un propotip del nou model de bicicleta elèctrica que substiturà progressivament la flota actual. Tot i això, la primera comanda d’aquest model, equipat amb bateries extraïbles que podran carregar els mateixos usuaris, encara no ha arribat. Es tracta d’una vintena de vehicles que, segons les previsions inicials, ja fa quinze dies que haurien d’estar circulant per les parròquies d’Andorra la Vella, Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany, l’àrea geogràfica on opera l’empresa. “Espero que les bicicletes arribin d’aquí deu o quinze dies i puguem presentar-les properament en un acte públic. S’hi han d’acabar de resoldre uns problemes tècnics que s’han detectat en el programari”, va apuntar el gerent de Cicland.

La voluntat de la societat que gestiona el servei és que la resta de bicicletes que substituiran la flota actual –unes quaranta, en total– arribin al Principat abans de final d’any.

L’obertura de les tres estacions de Cicland encara per acabar de construir i posar en funcionament també s’ha endarrerit. Fa poc menys d’un mes se n’havia de posar en marxa una a la zona del Lycée Comte de Foix, a Andorra la Vella. Les altres dues, situades a Sant Julià de Lòria, havien de començar a donar servei fa quinze dies. La primera és al centre de formació professional, a Aixovall. L’altra, al primer tram de l’avinguda Francesc Cairat, a l’entrada sud al poble. “Estem pendents que es faci la connexió elèctrica a les noves estacions per poder-les obrir”, va puntualitzar Albino.

Cicland disposa, ara com ara, de 14 estacions actives, repartides entre les parròquies centrals i Sant Julià de Lòria. La meitat són a Escaldes-Engordany. A l’avinguda Fiter i Rossell se’n poden trobar dues: l’una a l’altura del número 90. L’altra, al 40. També n’hi ha al Parc de la Mola, davant de la font del Roc del Metge, a la plaça Santa Anna, al passeig Arnaldeta de Caboet –al cor del Clot d’Emprivat–, i a la zona de l’hospital Nostra Senyora de Meritxell. A Andorra la Vella es reparteixen entre el carrer de la Vinyeta, la plaça de la Rotonda, el carrer Prat de la Creu a l’altura de l’edifici de Govern, l’estació d’autobusos, el centre esportiu de Serradells i l’aparcament comunal del Prat Condal, al centre històric de Santa Coloma.

Cicland va reestructurar el servei a l’estiu en col·laboració amb el Govern i els tres comuns que participen en el projecte. Arran d’un conveni signat per totes les parts implicades va decidir-se que totes les estacions de Cicland es concentrin a les parròquies baixes i desapareixin de Canillo, Encamp, Ordino i la Massana, on les dades recollides per l’empresa van constatar que el servei no s’utilitzava amb tanta freqüència.

El servei costarà uns 130.000 euros anuals, import que finançaran l’executiu i els comuns d’Andorra la Vella, Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany.

SITUACIÓ

-Problemes tècnics

La primera comanda dels nous models de bicicleta no s’ha pogut posar en marxa perquè encara cal resoldre un problema del software.

-Connexió elèctrica

Tres de les 17 estacions de Cicland no estan operatives perquè s’hi ha de fer la connexió elèctrica. Una és a la zona del Lycée i, les altres dues, a Sant Julià.

-Més usuaris

El nombre d’usuaris del servei s’ha multiplicat en els darrers dos mesos. Des del setembre n’ha guanyat 500 i ja en suma en total més de 3.000.

tracking