Caldea tanca el 2022 amb un benefici de prop d'un milió d'euros
El termolúdic considera que “ha consolidat” la seva recuperació després de dos anys complicats per la pandèmia de coronavirus
Caldea “ha consolidat” la seva recuperació després de dos anys complicats per la pandèmia de coronavirus i ha tancat l’any 2022 amb un resultat net comptable de prop d’1 milió d’euros, i un EBITDA de 4,25 milions, que millora àmpliament l’obtingut el 2019. Segons una nota de premsa enviada ahir als mitjans de comunicació, l’augment de la facturació del centre termolúdic, que ha superat els 19,3 milions d’euros, prop d’un 20% més que l’any 2019 (el darrer no afectat per la pandèmia de coronavirus), sumat a l’important esforç de contenció de la despesa, ha permès a Caldea cloure l’any amb un resultat positiu, que confirma “la solidesa del projecte”.
L’empresa, segons s’assenyala al mateix comunicat enviat als mitjans, encara el present hivern “amb bones perspectives d’afluència”.
Claus de la reactivació
Les claus de la reactivació econòmica viscuda durant l’any passat, s’indica des de Caldea, han estat, d’una banda, l’aposta per oferir als spas una experiència qualitativa sota el concepte de nou wellness, orientat a l’oci i a l’evasió. Aquesta aposta del termolúdic ha inclòs propostes que van més enllà del bany en aigües termals, com ara els espectacles amb acròbates i les sessions de música en directe a les llacunes, “activitats que sedueixen els clients i enriqueixen la seva visita”.
D’altra banda, es recorda al comunicat de premsa, la limitació dels aforaments als spas al 50% de la seva capacitat total ha garantit una major seguretat i confortabilitat als clients i ha estat una mesura que, acompanyada de la reducció de promocions agressives sobre el preu de les entrades, s’ha traduït en una freqüentació lleugerament per sota que la del 2019, amb 385.000 clients atesos. Malgrat reduir-se la freqüentació, l’any 2022 s’ha tancat amb un increment del tiquet mitjà de les entrades de l’ordre del 22%.
Finalment, també la millora de la venda de serveis complementaris com ara els tractaments i la restauració i la recuperació total de l’activitat al Club Esportiu per a residents al país, que durant la pandèmia va arribar a perdre un gran nombre d’abonats, “han estat crucials per tancar l’any amb aquest resultat tan positiu”.