DIARI TV

Caldea invertirà 18 milions d'euros en el termolúdic en els propers tres anys

L’esforç financer permetrà construir l’hotel, acabar la reforma de la coberta i remodelar els espais interiors

El director general de Caldea, Miguel Pedregal, ahir als estudis de Diari TV.Fernando Galindo

Creat:

Actualitzat:

Caldea invertirà 18 milions d’euros durant els propers tres anys en l’ampliació i la reforma de les instal·lacions. D’aquests, 14 es finançaran gràcies a l’activitat empresarial. Per pagar la resta es negociarà un acord amb els bancs. El director general de Caldea, Miguel Pedregal, va detallar ahir al programa Parlem-ne, de Diari TV, que la meitat de la inversió es dedicarà a la construcció de l’hotel a la torre de l’edifici de Caldea, mentre que la resta es dedicarà a la reforma de la coberta i de l’interior. Per facilitar les obres, fins al 2025 i de Setmana Santa a mitjan juliol el termolúdic tancarà i tota l’activitat es concentrarà a Inúu.

L’establiment tindrà la categoria d’allotjament hoteler de quatre estrelles superior i disposarà d’entre 40 i 50 habitacions. A la cúspide de la torre hi haurà l’habitació més imponent del complex: la suite dúplex, que es comercialitzarà per un preu de 400 euros per dia durant la temporada alta. L’hotel serà exclusiu per a adults, però el director general de Caldea va apuntar que “potser” es reservarà un dels espais per fer-hi una habitació familiar.

Els treballs d’enderroc dels espais interiors de la torre ja han començat i en les properes setmanes es contractarà l’arquitecte que s’encarregarà del projecte. Les obres es licitaran aquest any. L’objectiu de la direcció de Caldea és obrir l’hotel el 2025.

La posada en marxa de l’establiment hoteler permetrà crear una trentena de llocs de treball directes –actualment Caldea té 120 treballadors fixos, als quals cal afegir una quarantena més durant la temporada alta.

La construcció de l’hotel serà “un dels grans projectes” del centre termal en el futur. “Caldea té unes expectatives molt altes per als propers anys d’activitat”, va assenyalar Pedregal. L’obertura de l’establiment, va recordar el directiu, “respon a la demanda dels clients” de Caldea. “El públic sempre ens ha demanat si disposàvem d’allotjament a l’edifici”, va detallar. La posada en marxa de l’hotel permetrà a Caldea augmentar la facturació “oferint un nou servei”, combinant-lo amb la resta d’activitats que ja s’ofereixen al centre i buscant sinergies amb altres empreses turístiques del país.

Caldea tancarà l’exercici del 2022 amb un resultat net comptable d’entre 1,3 i 1,4 milions d’euros. La xifra és superior a la que l’empresa va anunciar fa just una setmana mitjançant un comunicat de premsa, de “prop d’un milió d’euros”. La diferència s’explica, va apuntar Pedregal, perquè ara s’han afegit al còmput final els ingressos en els últims dies del 2022, unes dates que van ser “extraordinàries” en afluència de clients i despesa en productes i serveis.

CLAUS

1. Entre 40 i 50 habitacions per a adults

L’hotel de Caldea disposarà d’entre 40 i 50 habitacions per a adults. La joia de la corona serà la suite dúplex. Passar una nit en aquesta habitació costarà 400 euros.

2. L’objectiu de la direcció: obrir el 2025

L’objectiu de la direcció de Caldea és adjudicar les obres de construcció de l’hotel aquest any i posar-lo en marxa el 2025.

3. Una trentena de llocs de treball

L’obertura de l’hotel permetrà crear una trentena de llocs de treball directes. Caldea en té ara uns 120 de fixos.

RECUPERACIÓ DELS CLIENTS PERDUTS EN LA PANDÈMIA

El club de Caldea ha recuperat el nombre de socis (3.000) que tenia abans de la pandèmia. Arran de la crisi sanitària, va recordar Pedregal, la xifra va caure fins al 30%. La capacitat de Caldea per recuperar els clients perduts des del març del 2020 per atraure’n de nous ha provocat, fins i tot, que actualment hi hagi llista d’espera. Caldea s’ha fixat un màxim de socis per evitar la massificació dels espais i poder oferir-los la màxima qualitat, va assegurar Pedregal. Les quotes dels socis, d’un preu mitjà de 70 euros mensuals, suposen el 15% de la facturació total del centre termal. El directiu va afirmar ahir a Diari TV que mantenir una bona base de socis és “imprescindible” per a Caldea ja que permet al centre termal “apropar-se al públic resident”, que al capdavall “és el millor ambaixador de Caldea” a l’exterior. També ho és, va assenyalar, perquè per a una empresa tan dependent de l’estacionalitat turística és una fortalesa poder “mantenir una facturació constant al llarg de l’any”.

tracking