Permís no retribuït d'un any per als funcionaris que siguin pares
Els treballadors amb plaça del comú que adoptin o acullin també podran absentar-se de la feina durant 12 mesos
Els funcionaris del comú d’Escaldes-Engordany podran sol·licitar un permís no retribuït de fins a 12 mesos, prorrogable com a màxim un any més, per raó de maternitat, paternitat, adopció o acolliment, segons estableix l’article 6 del reglament de la funció pública, aprovat en el consell de comú del 28 de desembre i publicat ahir al BOPA. El text especifica que només podran accedir al permís els funcionaris que acumulin més de cinc anys de servei continuat al comú. L’article 6 del reglament preveu, a més, que els funcionaris amb més d’un any de servei puguin sol·licitar un permís no retribuït de fins a 12 mesos, també prorrogable un any més, per atendre un familiar a càrrec afectat d’una malaltia o discapacitat greus.
El reglament també estableix, entre altres coses, que els funcionaris amb més d’un any de servei podran obtenir un permís de flexibilitat de la jornada laboral per acompanyar els seus fills a l’escola o recollir-los, sempre que siguin menors de 12 anys, o bé per portar un familiar o persona sota la seva responsabilitat afectats per una malaltia o discapacitat a centres mèdics, serveis sociosanitaris o per atendre determinades necessitats especials.
TRIENNIS
El reglament manté els triennis per als funcionaris. El valor de cada paga mensual per trienni és de 60,23 euros, als quals cal aplicar com a mínim l’augment anual de l’índex de preus de consum (IPC). L’import que resulti d’aquest càlcul només s’aplicarà durant els dos primers triennis. Al tercer s’aplicarà un 20% de deducció amb relació al valor del segon. A partir del quart i següents s’aplicarà un 10% de deducció amb relació al trienni immediatament anterior.
El document també estableix diversos complements no estructurals del lloc de treball per als funcionaris. Per naixement es cobrarà una prima de 170 euros, que serà de 250 euros en cas de part múltiple. Si els dos progenitors treballen al comú es retribuirà únicament l’import d’una sola prima. D’altra banda, els treballadors que acumulin 25 anys de servei rebran una paga extraordinària.
L’1 de desembre el comú va aprovar, en sessió de consell, l’ordinació de la funció pública. El text deixava aspectes per regular, entre els quals hi havia els permisos, que ara s’han detallat en el text publicat ahir al BOPA. Fins ara el comú d’Escaldes-Engordany no tenia un reglament de la funció pública. Amb aquest document, destaquen fonts de la corporació, es cohesiona, s’ordena i es facilita als treballadors el coneixement dels seus drets i deures. El reglament, remarquen, s’ha treballat de manera consensuada amb els professionals del comú, que hi han fet diverses aportacions.
CLAUS
1. Permís no retribuït de fins a un any
Els funcionaris amb més de cinc anys de servei podran absentar-se de la feina fins a un any per raó de maternitat, paternitat, adopció o acolliment.
2. Flexibilitat per acompanyar els fills a l’escola
Els treballadors amb més d’un any de servei podran obtenir un permís de flexibilitat per acompanyar els fills a l’escola o recollir-los, sempre que siguin menors de 12 anys.
3. Es mantenen els complements per trienni
El comú manté els triennis per als funcionaris, amb deduccions a partir del tercer trienni.
EL TELETREBALL, NOMÉS PER "CAUSA SOBREVINGUDA"
El text regula per primera vegada el teletreball. El personal del comú només podrà optar per aquesta modalitat de prestació de serveis si ho requereix el comú “per situacions d’emergència” i “per iniciativa pròpia quan esdevingui una causa sobrevinguda, com malaltia d’un membre de la unitat familiar, un accident domèstic, incapacitat per desplaçar-se a la feina o qualsevol altra causa que requereixi quedar-se al domicili i no li impedeixi prestar els seus serveis”. El document detalla que el teletreball únicament pot tenir lloc si s’ocupa un lloc de treball susceptible de ser exercit de forma autònoma i no presencial, sense necessitat de supervisions presencials o guiatges continuats. El treballador que sol·liciti aquesta modalitat de prestació de serveis haurà de disposar de l’autorització del responsable del departament, que haurà d’anar acompanyada d’un informe justificatiu. La franja horària de disponibilitat obligatòria haurà de ser almenys de cinc hores dins l’horari habitual de treball, preferiblement entre les vuit del matí i la una de la tarda.