Majoral reclama al Govern més inversions a les carreteres secundàries

El comú va enviar a l’executiu un plànol de la parròquia amb els punts on cal intervenir, però encara no ha rebut resposta

Obres a la carretera de Bixessarri arran de la darrera esllavissada.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

“Falta manteniment per part del Govern a les carreteres secundàries de Sant Julià de Lòria”. D’aquesta manera qualifica el cònsol major lauredià, Josep Majoral, la implicació de l’executiu en els treballs de conservació dels vials de la parròquia. El mandatari va explicar aquesta setmana en declaracions al Diari que fa uns mesos la corporació va fer arribar al Govern “un plànol” que indica “tots els punts de totes les carreres secundàries” de Sant Julià en què “cal fer tasques de manteniment”. El mapa puntualitza, a més, el nivell de gravetat dels danys que presenten les carreteres, “des d’una petita esquerda que s’ha obert una mica arran de les gelades fins a un sot provocat per un moviment de la carretera”. El comú encara no ha rebut cap resposta del Govern. “La situació no ha evolucionat”, va informar Majoral.

El cònsol major va admetre que l’executiu “he fet algunes actuacions” a les carreteres secundàries de la vila. En aquest sentit, cal recordar que a la tardor van fer-se treballs de manteniment en trams de la carretera de la Rabassa i a la de la Peguera. En la primera intervenció, les obres tenien la finalitat de millorar la cuneta de recollida d’aigües pluvials i la protecció dels pous existents al llarg de la carretera i reposar les barreres de metall i fusta. En la segona, millorar la plataforma de la carretera en dos indrets a causa d’unes deformacions importants, així com restituir la cuneta i les barreres de seguretat. Tot i que celebra que s’hagin fet aquestes i altres obres en aquesta legislatura, Majoral va assegurar que “no n’hi ha prou”.

El màxim representant del comú lauredià recorda que garantir les màximes condicions de seguretat a les carreteres secundàries de la parròquia no només és necessari per al trànsit de vehicles de motor, sinó també per als ciclistes. “Andorra ha fet molts esforços per posicionar-se com un país ciclista, i jo penso que ho és. Per això hem de vetllar perquè s’hi pugui practicar el ciclisme en condicions”, va recordar el mandatari.

Debat al consell de comú

El mal estat de les carreteres secundàries i la necessitat que el Govern s’impliqui més en els treballs de conservació dels vials han centrat el debat en diverses sessions de consell de comú d’aquest mandat. Al novembre el cònsol major ja va alertar que el mapa de trams en mal estat, el mateix que va fer arribar a l’executiu, “és ple de punts vermells” i “fa por”. Aleshores el Govern va respondre que treballa per a totes les parròquies i va assegurar que el comú no té motius per queixar-se del programa d’inversions.

Cal recordar que, segons la Llei qualificada de competències dels comuns, les corporacions comunals tenen la competència per construir les carreteres secundàries, mentre que el manteniment correspon a l’executiu.

Per la seva part, el conseller de la minoria Cerni Cairat va fer pinya amb Majoral per demanar més proactivitat al Govern, però també va sol·licitar a la majoria que es faci una revisió de l’estat general de les infraestructures viàries de la parròquia, no només de les carreteres secundàries.

CLAUS

1 El plànol que es va fer arribar al govern

El comú va fer arribar fa uns mesos al Govern un plànol amb els punts de les carreteres secundàries on cal actuar. L’executiu no hi ha respost.

2 Obres necessàries per a la seguretat

Fer més tasques de manteniment als vials lauredians és necessari per millorar la seguretat dels vehicles que hi circulen, també dels ciclistes.

3 Acord entre la majoria i la minoria

La majoria i la minoria coincideixen a demanar més proactivitat al Govern. Cairat demana al comú que es faci una revisió general de les infraestructures.

tracking