La decisió de descartar el vial no sorprèn el comú

La cònsol menor, Mireia Codina, lamenta que el Govern “no tingui voluntat política” de prioritzar la infraestructura

Vistes del poble de Sant Julià de Lòria.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

“No ens ha agafat de sorpresa”. La cònsol menor de Sant Julià de Lòria, Mireia Codina, va reaccionar d’aquesta manera a la notícia, avançada fa uns quants dies pel Diari, que el Govern no té la voluntat d’invertir en el vial lauredià en els propers deu anys, segons es desprèn d’un document de treball de l’executiu. El text afirma clarament que l’única inversió significativa que es farà a la xarxa de carreteres generals en la propera dècada és la de la desviació de la Massana, inclosa en el pla sectorial de noves infraestructures viàries.

Codina va argumentar que el fet que el pressupost de l’administració general per al 2023 destini només 25.000 euros al vial de Sant Julià ja demostra que el Govern “no té la voluntat política” de prioritzar la construcció d’aquesta infraestructura. Aquesta partida del pressupost correspon a un estudi per trobar solucions alternatives a l’execució de la fase 2 del vial per reduir el trànsit a l’avinguda de Francesc Cairat.

La cònsol menor laurediana va admetre que no s’invertirà en el vial fins que la infraestructura “no es consideri una necessitat de país”, no només de la parròquia. Codina, en aquest sentit, va assenyalar que les raons per prioritzar el vial són clares: “El cap de setmana [el del 4 i 5 de febrer] hi va haver una gran afluència de visitants. Les cues quilomètriques per entrar i sortir del país van allargar-se durant hores. Hauríem de tenir clar, penso, que també ens juguem la imatge del país en aquestes coses. Si volem que els visitants es quedin amb aquesta imatge del país, fem bé no acabant el vial”.

Codina, d’altra banda, va recordar que el comú de Sant Julià de Lòria no s’oposa per se a la construcció de la desviació de la Massana, una obra que es preveu que suposarà una inversió d’uns 18 milions d’euros. Tot i això, va recalcar que la “prioritat” en aquests moments hauria de ser invertir en la infraestructura laurediana, ja que és la via d’entrada per carretera principal al país. “No dic que el vial de la Massana no sigui necessari. La Massana té problemes de mobilitat que reclamen una solució. Però no estem d’acord que s’ajorni el vial lauredià, ja que estava projectat abans”, va puntualitzar.

El Govern, per la seva part, basant-se en els estudis de viabilitat que va encarregar, va concloure que el projecte més necessari és el de construcció de la desviació de la Massana.

CLAUS

1. El vial de Sant Julià, descartat pel Govern

El Govern, ara en funcions, va descartar en un document de treball que es faci una inversió “significativa” en el vial lauredià en els propers 10 anys.

2. No hi ha “Voluntat política”

Codina lamenta que la majoria que ha governat fins ara no hagi tingut la “voluntat política” per acabar la infraestructura laurediana, projectada fa anys.

3. Un problema “d’imatge” del país

La cònsol menor assenyala que el fet que el vial no s’hagi completat no només genera problemes de mobilitat, sinó també “d’imatge del país”.

tracking