Diari TV

Olga Molné sosté que la desviació no perjudicarà el teixit comercial

La cònsol major recorda que el vial, a diferència d’Encamp, desembocarà al centre i que disposarà de ramificacions d’accés al poble

La cònsol major de la Massana, Olga Molné, ahir als estudis de Diari TV.Fernando Galindo

Creat:

Actualitzat:

La cònsol major de la Massana, Olga Molné, va mostrar-se convençuda ahir, en declaracions al programa Parlem-ne, de Diari TV, que la desviació no tindrà efectes negatius en el comerç de la parròquia. “És cert que alguns negocis tenen por que, pel fet que es desviïn els vehicles, molts ja no passin pel centre de la Massana ni tampoc hi facin parada. Aquest és un dels factors que bloquejava el projecte i que ha fet que no se’n parli fins que s’ha vist que ja no hi havia una altra solució perquè les cues són constants”, va admetre la mandatària.

Tot i això, Molné va argumentar que el cas de la Massana és diferent del d’Encamp, on la desviació sí que va tenir un efecte devastador sobre el teixit comercial de la vila. “A la Massana no ha de passar el mateix perquè aquí la desviació arribarà al centre”, va apuntar la cònsol major. Concretament, el vial és previst que desemboqui a l’avinguda del Ravell, just al davant del telecabina i a l’encreuament entre la CG-3, que continua fins a Ordino, i la CG-4, que puja fins a Arinsal.

Molné va anunciar, a més, que la construcció del desviament “s’acompanyarà d’un embelliment del centre de la parròquia i de la creació de nous aparcaments”. La cònsol major va afirmar, per concloure, que aquestes dues intervencions “compensaran” una possible reducció del nombre de visitants al poble per l’efecte de la desviació perquè facilitaran que “la gent hi pugui estacionar-hi el cotxe i comprar amb molta més tranquil·litat sense que hi hagi tantes cues i tant trànsit”. Molné va afegir que, per facilitar l’accés dels vehicles al centre de la Massana, el vial disposarà de “moltes ramificacions”, que finançarà íntegrament el comú.

EL CARROI NO ES DESCARTA

D’altra banda, la mandatària va afirmar que el projecte d’enllaç de Pal amb la capital a través del pic de Carroi per cable, aturat l’estiu del 2021 perquè cap empresa va presentar-se al concurs per adjudicar-lo, no es pot descartar. Se’n tornarà a parlar, va avisar Molné, “perquè interessa que hi hagi altres portes d’entrada a l’estació” i alternatives a la carretera per accedir a les pistes d’esquí. “Tard o d’hora es tornarà a posar sobre la taula”, va dir.

LA UNIÓ ESQUIABLE ENTRE PAL I ARINSAL SERÀ UNA REALITAT LA TEMPORADA VINENT

La unió de Pal i Arinsal per pista esquiable –ara només estan enllaçats per telefèric– començarà a ser una realitat la propera temporada d’hivern. Aquesta és la inversió més important que s’haurà fet fins ara a les pistes d’esquí de la parròquia. Una inversió, va recordar Molné, que no hauria estat possible sense la fusió de les societats EMAP i Ensisa per crear el hòlding Setap365. La cònsol major va assegurar que aquesta operació empresarial ha estat molt beneficiosa per a les arques comunals, ja que arran de l’acord “el comú de la Massana no ha de fer aportacions” econòmiques a EMAP per mantenir les pistes. Aquest coixí financer, va assenyalar la mandatària, ha fet possible que la corporació hagi impulsat obres de certa envergadura per millorar l’urbanisme de la parròquia, com ara els treballs d’embelliment i de refacció del subsol de Terra Mora. UN ALTRE MANDAT? D’altra banda, Molné no va confirmar si aspirarà a la reelecció en les properes eleccions comunals, que se celebraran el desembre d’aquest any. La cònsol major va explicar que la decisió de presentar-se als comicis dependrà de molts factors, com ara l’estratègia del partit i “si en aquell moment em veig amb ganes de tornar-hi”, va admetre.

tracking