trànsit

Els veïns d'Anyós sol·liciten al Govern que instal·li el radar de tram

El tram que més preocupa el grup que hi ha al darrere de la petició és el que va del pont al camí de l’església

Un camió a la carretera de Sant Cristòfol.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Els veïns d’Anyós han cursat una sol·licitud al Govern perquè instal·li un radar de tram a la carretera de Sant Cristòfol (CG-310), entre el pont d’Anyós i el camí de l’església d’Anyós. La mesura vol aconseguir reduir la velocitat dels vehicles que hi circulen a 30 quilòmetres per hora, el màxim permès en aquesta zona.

Aquest grup de veïns ha adjuntat una carta a la petició. La missiva, adreçada al ministre de Territori i Habitatge en funcions i president de la taula nacional de mobilitat, Víctor Filloy, comença informant el mandatari que els veïns d’Anyós observen “amb preocupació i sovint amb por” com hi ha vehicles “que circulen a gran velocitat per la carretera de Sant Cristòfol i més concretament entre el pont d’Anyós i el carrer de l’església d’Anyós”. Els veïns sol·liciten que s’instal·li un radar en aquest tram perquè “l’única manera de fer canviar els comportaments és tocant la butxaca dels conductors”.

La carta recorda que “en diferents zones del poble no hi ha voreres” ni tampoc visibilitat, i que per això la velocitat hi està “limitada a 30 quilòmetres per hora i degudament senyalitzada”. També assenyalen que entre l’antic pont d’Anyós i l’entrada del poble –una zona urbana amb moltes sortides de garatges– sovint hi ha vianants, “tant residents com turistes, que, a falta de voreres, caminen” per la carretera. És per això, reiteren, que la velocitat hi està limitada a 30 quilòmetres per hora.

NO N’HI HA PROU

Tot i això, lamenten els veïns, els vehicles continuen circulant per aquest tram a una velocitat superior a la permesa. “Malgrat la presència de senyalitzacions, que el comú s’ha compromès a millorar, la majoria dels vehicles (cotxes, camions i motos) passen a una velocitat excessiva i perillosa, tant per als vianants com per als cotxes que surten dels garatges a peu de la carretera de Sant Cristòfol”.

D’altra banda, els veïns presenten un altre argument a favor de la instal·lació del radar. Així, es mostren convençuts que continuarà circulant “un important volum de vehicles” per aquesta via secundària “malgrat la desviació de la Massana” arran del “creixement continu de la construcció d’edificis entre Anyós i l’Aldosa”. Per descomptat, recalquen, aquests vehicles “hauran de respectar la velocitat marcada per assegurar la velocitat de tothom”, sobretot la dels més vulnerables: els vianants.

Els veïns tanquen la carta, de la qual també han enviat una còpia a la cònsol menor de la Massana, Eva Sansa, demanant al ministre en funcions que tingui en consideració els motius exposats “a fi que prengueu les mesures escaients per tal d’evitar accidents de conseqüències irreparables”.

Cal recordar que Sansa, justament, manté el contacte amb aquest grup de veïns des de fa setmanes amb l’objectiu de posar en marxa mesures que contribueixin a millorar la seguretat viària a Anyós.

De fet, en una reunió in situ amb els veïns la cònsol menor va comprometre’s en nom del comú a ampliar i fer més visible la senyalització viària al tram de carretera secundària que travessa el poble.

Fa uns mesos els veïns van començar a fer públic a les xarxes socials el seu malestar per l’excés de velocitat d’alguns vehicles que circulen per la zona. Les denúcies, reforçades en alguns casos amb vídeos que documentaven casos d’incivisme al volant, van córrer entre els usuaris, i els mitjans de comunicació se’n van fer ressò. La pressió veïnal és un dels factors que ha fet que el comú s’hagi implicat a trobar una solució definitiva al problema.

CLAUS

1. La solució més efectiva, “tocar la butxaca”

Els veïns asseguren que “l’única manera de fer canviar els comportaments és tocant la butxaca dels conductors”. És per això que volen el radar.

2. Una zona que ja està degudament senyalitzada

El grup que promou la sol·licitud recorda que en aquest tram no pot circular-se a més de 30 quilòmetres per hora. Un límit que està ben senyalitzat.

3. La desviació no solucionaria el problema

Els veïns, finalment, defensen que la desviació no solucionarà el problema perquè l’afluència de vehicles es mantindrà. També per això és necessari el radar.

tracking