Ampliació de l'autobús fins al Sant Ermengol i la Comella Parc
La freqüència de pas serà d’una hora a partir de dos quarts de nou del matí, mentre que fins ara era de 45 minuts
La línia d’autobús comunal dels Serradells també arribarà a partir de demà fins al col·legi Sant Ermengol i la urbanització Comella Parc. Amb aquesta ampliació el comú d’Andorra la Vella vol, segons va afirmar ahir al migdia el cònsol major, David Astrié, en roda de premsa, “fer arribar el servei a més usuaris”. Així, d’una banda, se substituirà la parada del carrer Doctor Molines per la del col·legi Sant Ermengol, mentre que, de l’altra, se’n crearan quatre entre el centre penitenciari i la zona de les Escaubelles: Residencial Kaph, British College, Comella Parc i una altra vegada Residencial Kaph.
En els propers mesos la corporació i l’empresa concessionària del servei, Andbus, analitzaran els patrons d’ús de la línia i hi faran els reajustaments necessaris per satisfer les necessitats dels usuaris. Astrié va assenyalar que la línia ha experimentat un creixement continu d’ençà de la implantació de la concessió actual el setembre del 2019.
També hi haurà canvis en la freqüència de pas en aquesta línia. De set del matí a dos quarts de nou, franja de màxima afluència, els autobusos passaran cada mitja hora, mentre que de dos quarts de nou a dos quarts de deu de la nit ho faran cada hora (fins ara sortia un viatge cada tres quarts d’hora). Els dissabtes, diumenges i festius els autobusos iniciaran el servei a les set del matí i l’acabaran a les nou de la nit. La freqüència de pas, en aquest cas, serà d’una hora, excepte de vuit a dos quarts de deu del matí, que serà de mitja hora.
Demandes dels ciutadans
Les novetats a la línia dels Serradells, que s’han estudiat de manera acurada abans d’implantar-se i que són fruit, també, de demandes que han fet arribar els ciutadans de la parròquia al comú, afecten precisament la línia amb una menor freqüentació, fet que permet mantenir el servei en hores punta i espaiar de 45 a 60 minuts el pas del bus en hores de menor afluència. Això permet també que l’ampliació del servei no comporti cap cost addicional per a la corporació.
Durant el 2022, el servei de bus comunal d’Andorra la Vella va donar servei a més de 530.000 passatgers. La majoria dels trajectes, el 55%, a la línia LV, la de Ciutat de Valls (293.165 usuaris), seguida de la línia LM, de la Margineda (197.581), i la LS, dels Serradells (39.421).
Per la seva part, Dani Vinseiro, director general d’Andbus –empresa de transport concessionària del bus comunal–, va assenyalar l’important grau de satisfacció dels usuaris amb el servei: les enquestes realitzades li atorguen una nota mitjana de 9,2 sobre 10. Vinseiro va remarcar el diàleg constant i fluid amb el comú a l’hora d’ajustar freqüentacions de línies i mantenir l’eficiència del servei.
EL PRIMER BUS AMB EL RÈTOL DEL CLÍPOL
Andorra la Vella ja disposa del primer bus que llu el rètol de Clípol a la part frontal, el nom amb el qual s’ha conegut l’autobús al país des de la segona meitat del segle XX. El novembre de l’any passat els set comuns van signar un acord per unificar la nomenclatura de les línies d’autobús parroquials i dotar el servei d’una identitat lligada al patrimoni cultural del país. Clípol es va fundar el 14 juliol de l’any 1956 per tres socis: Climent Travesset i els germans Joan i Enric Pol. La marca, que ajunta els noms de Climent i Pol, es va convertir en una icona del transport públic al Principat als anys seixanta.