Comença el període de pagament per accedir amb vehicle a Camp de Claror
Per als lauredians serà gratuït el primer any, i als turistes els costarà 25 euros
El comú de Sant Julià de Lòria va informar ahir que a partir d’avui entra en vigor el període de control i pagament de l’accés rodat al medi natural. Així, des d’avui accedir als sectors de Camp de Claror, Camp Ramonet, Port Negre i Coll de Finestres tindrà un cost econòmic. En el cas dels residents de Sant Julià de Lòria, el primer any serà gratuït, mentre que els residents a la resta de parròquies hauran de pagar cinc euros. Cal tenir en compte que per poder entrar a aquests espais amb vehicle cal complir diferents condicions, com ara disposar d’un carnet. Per obtenir-lo, en tots els casos, cal omplir la sol·licitud que es pot descarregar de la web www.santjulia.ad o bé fer-ho directament al Servei de Tràmits situat a l’edifici administratiu i lliurar-la allà. En el cas dels visitants i d’aquells que no disposin de carnet, hauran d’abonar 25 euros per persona i vehicle, i hauran de retirar l’entrada al Servei de Tràmits, a l’Oficina de Turisme de la plaça Laurèdia o be in situ a la caseta d’accés construïda recentment. Pel que fa als ramaders, tindran el pas de franc, i el control s’efectuarà a la zona de la Collada de Pimes. Serà allà on un guàrdia s’encarregarà de cobrar l’import i controlar el pas.
En aquest sentit, el comú va recordar en el comunicat que l’ordenació es va aprovar el 2020 “a fi de garantir la conservació del patrimoni natural de la parròquia i assegurar el respecte a la població i la propietat pública i privada del món rural”. A més, els vehicles de més de dues rodes només podran circular en aquests espais des del segon diumenge de maig -en aquest cas el dia 14- i fins el primer diumenge de desembre, que enguany s’escau el dia 3.
Més sancions
Cal tenir en compte que, un cop les persones creuin la barrera d’accés, també hi haurà diferents mètodes de control perquè, en cas que es produeixi alguna incidència, puguin ser sancionades.De fet, el comú va apuntar ahir que l’impacte que tenen els vehicles sobre el medi natural és el que va promoure aquesta mesura, i per aquest motiu “els beneficis que s’extreguin de les sancions que s’apliquin s’empraran per assumir el cost que genera tot aquest trànsit”. La vulneració de les prescripcions de l’ordenació reguladora té la consideració d’infracció administrativa, i les sancions van dels 50 als 3.000 euros.