interparroquial
El cost de la recollida de matèria orgànica s'estima en 236.000 euros
El plec de bases preveu una multa de l’1% del pressupost pel primer incompliment
Els comuns i el Govern estimen que la recollida i gestió de la matèria orgànica generada pels grans productors –mesura que ara com ara només s’aplica a Andorra la Vella, Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany– tindrà un cost de 236.000 euros anuals. Aquesta xifra és una previsió de l’import pel qual podria adjudicar-se el servei, que ahir va treure’s a concurs. El plec de bases calcula que les tasques de recollida tindran un cost de 114.000 euros, mentre que les de gestió dels residus pujaran a 122.000 euros.
El plec de bases també preveu un règim de sancions per incompliments del contracte. Pel primer incompliment, l’empresa adjudicatària haurà de pagar una multa per un import corresponent a l’1% del pressupost total anual. A partir del segon incompliment el percentatge serà del 2%.
En cas que concorri algun tipus d’incompliment sancionable o que motivi la resolució del contracte, qualsevol dels comuns o el Govern notificaran per escrit l’incompliment a l’empresa, atorgant-li un termini de deu dies hàbils per al·legar allò que estimi pertinent. Transcorregut aquest termini sense presentar al·legacions, es considerarà resolt l’expedient i notificada la resolució administrativa. En cas de presentar al·legacions, el comú resoldrà expressament, notificant a l’empresa el sentit de la seva resolució.
Paral·lelament a la convocatòria del concurs, els comuns faran una petició al Govern per estudiar si és possible ampliar el topall de tones de matèria orgànica que s’exporten. El límit és de 1.500 tones anuals.
Les corporacions treballen amb la perspectiva que en el futur la resta d’administracions, així com els petits productors i els particulars, puguin sumar-se a aquest projecte.