fira a sant julià

Tancament positiu de la Fira del vehicle d'ocasió

Els concessionaris han venut una mitja de quatre turismes

Vehicles exposats a la Fira laurediana.Gerard Decathalogne

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

La Fira laurediana del vehicle de segona mà, que s'ha celebrat durant el cap de setmana de l'1 i 2 de juliol, acaba amb un balanç positiu. S'han venut una mitja de quatre turismes venuts per concessionari, és a dir, uns 50 en total, una xifra que el cònsol major, Josep Majoral, ha volgut remarcar com favorable.

El sector de la segona mà, segons Majoral, presenta una manca d'estoc al país i considera que la Fira ha afavorit als compradors que desitjin un vehicle d'aquestes condicions per l'apropament del producte i el fàcil accés a la comparativa de preus i la compra final. "És un bon moment per fer la fira", ha explicat.

La satisfacció, per la part dels concessionaris, ha estat positiva. Ja hi ha hagut reserves registrades de cara a l'any que ve i el cònsol major espera tornar a celebrar la Fira al mateix emplaçament, a la Borda Huguet, i amb la possibilitat d'adelantar la data de l'esdeveniment a principis de juny.

ELS VEHICLES DE SEGONA MÀ COM A ALTERNATIVA

Sant Julià de Lòria va iniciar ahir la 5a edició de la Fira del vehicle d’ocasió, que va exhibir més de 200 turismes de segona mà. Aquest sector va estar força impulsat per la mancança de peces dels cotxes nous durant la pandèmia, la qual cosa va obligar les productores a endarrerir la fabricació i, per tant, disminuir les vendes. Els vehicles de segona mà s’han convertit en una alternativa ràpida, tot i que també s’han encarit. Així ho explicava un dels expositors de la Fira. Segons ells, això ha afavorit el sector i ha permès l’obertura al país de concessionaris especialitzats en aquest tipus d’automòbils.

Durant les primeres hores de la Fira, Ballestas Automoció va vendre quatre cotxes, una xifra superior a la mitjana de 5 o 6 que estan acostumats a vendre al mes. “Estem bastant sorpresos per la demanda d’avui”, va explicar l’encarregat. Fa un any que estan instal·lats al país, però fa anys que veuen com la demanda de segona i tercera mà va creixent. “El cotxe nou no s’entrega i els compradors volen el vehicle al més aviat possible”, va explicar. Molts d’ells no han vist cap baixada de la demanda i “no preveuen que passi en els propers anys”, deia un altre exhibidor.

L’alta demanda de la segona mà ha provocat que el mercat presenti uns preus molt elevats i que “ara per ara, s’han estabilitzat a l’alça”, va assegurar un dels encarregats. De manera global, la Fira va oferir vehicles des dels 10.000 quilòmetres fins als 100.000 i molts dels que abans tenien un cost d’entre 10.000 i 15.000 euros, ara se situen entre els 20.000 i 30.000. Els preus de la Fira van rondar des dels 15.000 en el cas dels vehicles amb més quilòmetres, fins als 30.000 o 50.000. Això, però, varia segons els detalls afegits i la potència del motor. La xifra més alta de la Fira es va situar als 100.000 euros pels cotxes de primera marca i pels de quilòmetre zero, és a dir, els que no han circulat. Els expositors van reiterar que la immediatesa de la compra d’un vehicle en aquestes condicions és un dels incentius clau en el moment de decisió de compra. De fet, un dels venedors de la Fira va concretar que el màxim de temps d’espera és d’un mes. Això, únicament, en el cas dels vehicles que es troben sota demanda, és a dir, quan el client ha comprat un turisme, però l’ha sol·licitat amb uns acabats especials, un color concret o algun detall que no tenen en botiga en el moment de la compra. La fira també va incorporar una secció destinada als complements i accessoris del món del motor. Una de les novetats d’aquest any és la balisa de senyalització que la Direcció General de Trànsit espanyola (DGT) obligarà als vehicles a portar. Ara per ara, deixa de ser obligatori l’ús dels triangles d’emergència en cas d’avaria d’un vehicle en autovies i autopistes. El nou dispositiu conté un xip de geolocalització que avisa a la DGT de l’avaria d’un vehicle amb una senyal instantània que indica la localitat del turisme i el moment exacte de l’incident.

BENEFICI PARROQUIAL

La Fira es va mantenir a la Borda Huguet, el mateix emplaçament de l’any anterior, atès que es troba en una localització estratègica per als visitants i turistes: al centre urbà i al marge del nou vial per aprofitar l’entrada i sortida de vehicles al Principat. L’objectiu de l’esdeveniment és dinamitzar la parròquia i contribuir al sector comercial i al desenvolupament econòmic.

tracking