El comú vol trobar alternatives a la pèrdua de pàrquings al Falgueró
Bona part del pàrquing actual es perdrà un cop comenci a construir-se una nova promoció immobiliària
El comú perdrà el terreny llogat a la part del darrere de l’hospital Nostra Senyora de Meritxell que durant anys ha servit d’aparcament en una data que encara no s’ha concretat. Però la corporació cerca alternatives de places d’estacionament perquè ja hi ha una promoció immobiliària que a falta de culminar tràmits administratius es bastirà en aquell terreny, el del Falgueró. “Hi ha la voluntat ferma de construir”, va indicar la cònsol major escaldenca, Rosa Gili, que va afegir que el comú és conscient de la necessitat de tenir altres opcions en una zona molt freqüentada en què les places d’aparcament no només complementen les de l’hospital i la clínica, també donen servei al tanatori nacional, i òbviament al veïnat. “Ho estem treballant perquè som conscients que és un tema important, estem dedicant esforços”, va indicar la mandatària comunal.
De fet, la cònsol escaldenca va precisar que no es perdrà tot el pàrquing perquè hi ha una part que és sol comunal fruit de la cessió urbanística que es va tancar fa uns anys en validar el pla parcial. Seria la part baixa de l’actual pàrquing. Després caldrà veure si tota la resta de places es perd des del principi perquè una possibilitat és que el projecte urbanístic es desenvolupi per fases. El que sí que ha començat ja és la comercialització del que s’ha batejat com a Falgueró Valley View i que comprèn tres torres de quinze plantes d’alçada que suposaran més d’un centenar d’habitatges d’entre una i quatre habitacions. S’ofereixen, a més, dos centenars de places d’aparcament. Alguns portals immobiliaris comercialitzen els habitatges a partir de 395.000 euros el més econòmic.
A la part de darrere de l’hospital ja ha desaparegut el parc infantil que es va habilitar el 2015 –en el marc d’un projecte de reordenació i embelliment de la zona– degut a la construcció d’una altra promoció immobiliària que està en curs. I el mateix 2015 va ser l’any en què la corporació llavors liderada per l’ara ministra Trini Marín va condicionar l’aparcament actual amb 200 places d’estacionament i primer sobre el terreny privat –que inicialment es va llogar per dos anys– i després sobre la parcel·la adjacent ja de titularitat comunal. Una reordenació circulatòria que va permetre fer el carrer dels Escalls de sentit únic va completar tota la intervenció.
La fesomia de la zona canviarà notablement un cop finalitzi el desenvolupament urbanístic. Fa ara vuit anys la majoria comunal advertia que part de l’aparcament es podria perdre un cop la propietat prengués la decisió de construir sobre la parcel·la i que estava en estudi un “projecte emblemàtic”. L’arrendament s’ha pogut allargar bastant més que els dos anys inicialment previstos, però la data de caducitat està ara més a prop.