El vial obliga a modificar el POUP

Les noves normes facilitaran que les noves construccions de la zona de la Serra de l’Honor s’integrin millor en l’entorn

El vial obliga a modificar el POUPFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El comú de la Massana ha modificat el Pla d’Ordenació i Urbanisme Parroquial (POUP) per adaptar els edificis projectats a l’entrada del poble al nou vial. Concretament, les parcel·les afectades pel canvi normatiu estan situades just després de la Serra de l’Honor, a mà dreta de la CG-3, circulant en sentit nord.

Segons va poder saber el Diari, la normativa urbanística anterior no tenia en compte que en aquesta zona el vial tindria un pendent en baixada –sempre en sentit nord– del 7%. Com que l’ocupació màxima permesa en aquestes parcel·les estava fixada en el 25%, els edificis que la llei permetia aixecar-hi eren torres de més de deu plantes, allargades com un espàrrec. Els edificis, segons va apuntar la cònsol menor, Eva Sansa, tenien diversos problemes, ja que ni estaven ben connectats amb l’avinguda Sant Antoni ni s’integraven en el traçat urbà del poble. (Cal aclarir que la normativa urbanística anterior no podia preveure que tindria aquests efectes, ja que data del febrer del 2016, quan va aprovar-se la primera revisió del POUP i quan encara no s’havia definit el traçat del vial).

Què s'ha fet ara

El canvi en la normativa que ha fet ara el comú és el següent: eliminar la limitació de l’ocupació de la parcel·la del 25% i introduir un índex d’edificabilitat de 2,5. Això significa, en primer lloc, que el propietari podrà construir en tota la parcel·la, cosa que li donarà més flexibilitat per adaptar l’edifici a l’entorn. La limitació de l’edificabilitat a un índex de 2,5 –és a dir, que per cada metre quadrat de sòl podrà construir 2,5 metres quadrats de sostre edificable– garantirà que l’aprofitament de les parcel·les no sigui superior al previst en la normativa anterior. Tot plegat permetrà que els futurs edificis de la zona s’integrin millor en el traçat urbà del poble i que estiguin més ben connectats a l’avinguda Sant Antoni.

La comunicació, sobretot via ascensors instal·lats en edificis, entre l’artèria principal de la parròquia i el nou vial, és un dels projectes a mitjà termini en què treballa el comú. L’equip liderat per la cònsol major, Olga Molné, ja ha començat a posar les bases perquè el centre del poble i la futura carretera estiguin ben connectats. Al maig, per exemple, va aprovar-se en consell de comú una partida per un import de 839.000 euros per fer front a la compensació a un propietari privat per la cessió d’un ascensor que enllaci l’avinguda amb la desviació.

CLAUS

1 Modificació de la normativa urbanística

La modificació de la normativa urbanística permetrà adaptar les noves construccions de l’entrada del poble al vial que es projecta a la zona.

2 Més integració al traçat urbà i connectivitat

Els canvis permetran integrar millor els edificis al traçat urbà del poble i millorar la connectivitat entre el nou vial i l’avinguda Sant Antoni.

3 Ocupació sense límit i topall d’edificabilitat

El comú ha eliminat el límit d’ocupació de les parcel·les del 25% a canvi d’introduir un criteri d’edificabilitat que manté el màxim d’aprofitament permès.

Vista de l'entrada de la Massana.

tracking