El comú assumirà els descomptes per dinamitzar el comerç
El projecte té com a objectiu incentivar l’economia de la parròquia a través d’una app
El cònsol major de Sant Julià, Josep Majoral, i la cap del departament de Reactivació Econòmica i Comerç, Anna Majoral, van presentar ahir al matí la posada en marxa d’un concurs per implementar un programa de política d’incentius que té com a objectiu la reactivació del comerç. Es tracta, concretament, de la creació d’una aplicació mòbil que permeti als visitants obtenir descomptes i avantatges en les compres que facin a la parròquia. Durant la presentació el cònsol va explicar que el comú seria qui assumiria els descomptes i va explicar que el pressupost s’havia dividit en dues fases. Una primera fase que suposaria una inversió de 40.000 euros i que ja estava inclosa en el pressupost d’enguany, i una altra pressupostada en 150.000 euros per a l’exercici vinent. “Els comerços que vulguin entrar en el sistema ho faran a cost zero”, va destacar Anna Majoral, que va detallar que dins del marc del projecte s’anirien definint quins tipus de comerços hi participarien, així com els percentatges de descompte en els productes: “Els percentatges de descompte variaran i dependran dels diferents sectors.” Respecte als usuaris, en principi podrien descarregar-se l’aplicació sense cap tipus de cost, tot i que el cònsol va explicar que s’acabaria de definir durant el plantejament del projecte.
Quant al funcionament de l’aplicació, el cònsol major va posar un exemple pràctic partint de la suposició que Naturland s’adherís al projecte i una persona comprés tres entrades a través de l’aplicació: “Automàticament al comprador se li generarà un descompte en un moneder virtual que podrà fer servir en una propera compra que faci a la parròquia i sempre que el comerç estigui adherit a la xarxa”.
La cap de Reactivació Econòmica va posar en valor el fet que es tracta d’un projecte pioner que permetrà crear sinergies entre visitants, els comerços i el comú: “Aquí hi surt guanyant tothom: el visitant o resident, que gaudirà de descomptes; el comerciant, que guanyarà en visibilitat, i el comú, que tindrà identificada una xarxa de contactes.”
Respecte als terminis, el cònsol va explicar que el concurs es publicaria al BOPA ahir mateix, i que a partir d’aquí s’iniciaria el procediment d’adjudicació a través d’un procediment de diàleg competitiu. “La voluntat és que l’aplicació estigui operativa per a la campanya de Nadal”, va afirmar el cònsol.
UN MODEL DE CONTRACTACIÓ PIONER I OBERT
Tant el cònsol major, Josep Majoral, com la cap de Reactivació Econòmica, Anna Majoral, van posar en valor que el model de contractació que seguiria el concurs per a la creació de l’aplicació era pioner i cap comú l’havia utilitzat fins al moment. Segons van explicar, s’anomena procediment de diàleg competitiu i permet que d’entre tots els licitadors que presentin candidatura, el comú en triï tres per tal que interactuïn entre ells. “D’aquesta manera, es dona la possibilitat de treballar de forma conjunta en el desenvolupament de l’aplicació, amb sessions constructives, obertes i transparents”, va concloure el cònsol.