Un miler de vehicles motoritzats han accedit a Claror des del maig

El comú ha recaptat uns 25.000 euros gràcies a l’aplicació de la taxa als vehicles estrangers que volen entrar a les zones regulades

Ciclistes a la zona del Pic Negre.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Un miler de vehicles motoritzats estrangers han entrat en els darrers quatre mesos a les zones d’accés restringit de camp de Claror, camp Ramonet, port Negre i coll de Finestres. Segons dades del comú de Sant Julià de Lòria a què el Diari ha tingut accés, del maig, data en què va posar-se en marxa el control d’accés, al setembre d’aquest any, la corporació va recaptar uns 25.000 euros gràcies a l’aplicació de la taxa de 25 euros que s’aplica als vehicles motoritzats de fora del Principat per cada dia que volen accedir a aquestes zones de la parròquia.

El cònsol major lauredià, Josep Majoral, va celebrar els resultats de la mesura en una conversa amb aquesta publicació. “Estem molt satisfets de com ha funcionat fins ara. El fet d’haver-hi posat una barrera amb una persona que hi fa el control ha dissuadit molts vehicles d’accedir a aquestes zones. Molts més que els que han pagat els 25 euros”, va afirmar.

Majoral va recordar que la situació abans de començar a aplicar la taxa era insostenible. “Allò”, va dir en referència al nombre de vehicles motoritzats que hi circulaven durant la temporada d’estiu, “semblava Les Rambles en ple mes d’agost”, mentre que “ara hi veus trànsit, però no és el que hi havia fa un any”. Per tot plegat, el cònsol major va considerar que el resultat aconseguit gràcies a aquesta mesura “ha estat positiu”. A més, va recalcar que “de crítica interna, no n’hi ha hagut gaire” perquè els residents al país poden accedir-hi gratuïtament tot l’any (per fer-ho només han de sol·licitar una targeta al comú que costa cinc euros). D’aquestes autoritzacions, se n’han emès unes 500.

L’objectiu de la taxa, va recordar el màxim responsable de la corporació, és sobretot “limitar el nombre d’empreses que accedien a les zones regulades en grans grups i que n’obtenien un benefici econòmic malmetent el medi ambient i el paisatge del nostre país”. És a dir, desincentivar la massificació de l’entorn natural. Els diners recaptats gràcies a l’aplicació de la xarxa s’invertirà en obres de manteniment del terreny.

El control d’accés a les zones protegides estarà actiu fins al 3 de desembre, el primer diumenge del mes. A partir d’aquesta data i fins a la primavera de l’any vinent, el pas de vehicles motoritzats quedarà totalment restringit, tal com ja s’havia fet fins ara durant la temporada d’hivern.

EL MANDAT EN QUÈ S'HA AVANÇAT EN GESTIÓ TERRITORIAL

L’accés rodat a l’entorn natural de Sant Julià de Lòria s’ha començat a regular aquest mandat. Fins aleshores, els vehicles motoritzats havien tingut carta blanca per circular arreu de la parròquia. La primera ordinació reguladora data de l’agost del 2020, text que prohibeix l’accés rodat, amb l’excepció dels vehicles adaptats tipus eruga, a camp de Claror, camp Ramonet, port Negre i coll de Finestres durant els mesos d’hivern. Tot i que la minoria ha donat suport a aquestes mesures, reclama que es redacti un pla comunal que defineixi com cal gestionar els espais naturals de la parròquia: una estratègia de gestió del territori.

tracking