Andorra la Vella

El comú té a punt un vehicle de control de la zona blava

El cotxe, adquirit per la corporació anterior, permet multar automàticament els automòbils mal aparcats

El vehicle del comú que pot sancionar els conductors infractors.

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

El comú d’Andorra la Vella està estudiant si és viable posar en marxa un vehicle capaç de sancionar mitjançant la lectura automàtica de les matrícules dels cotxes aparcats en zones de pagament. Segons fonts de la corporació, el departament de Circulació té dubtes que el vehicle sigui operatiu. És per això que, abans de prendre una decisió en ferm, vol avaluar-se’n bé el funcionament. L’ús de l’aparell, però, no s’ha descartat.

El cotxe no és una adquisició de la majoria actual. Va comprar-lo l’equip de govern encapçalat pels cònsols Conxita Marsol i David Astrié. De fet, la primavera de l’any passat ja va posar-se en marxa en fase de proves, però passades unes setmanes Circulació va tornar a tancar-lo al garatge. I des d’aleshores no n’ha sortit.

El vehicle agilitza una de les tasques principals que han d’assumir els agents de circulació: sancionar els automòbils mal aparcats, ja sigui perquè excedeixen el temps abonat o bé perquè no disposen del tiquet reglamentari. Només amb una fotografia, un programa informàtic comprovarà si el vehicle està ben estacionat i registrarà la sanció corresponent a la base de dades d’infractors. Com fan ara, els agents hauran de continuar col·locant manualment la constatació d’infracció als parabrises dels cotxes. Actualment, els nous parquímetres instal·lats arreu de la parròquia requereixen al conductor d’introduir el número de matrícula per aparcar en les zones d’estacionament limitat. L’accés del programa informàtic a aquesta base de dades permetrà comprovar si els cotxes estan ben aparcats.

Si el comú decideix posar en marxa el vehicle, Andorra la Vella no serà la primera ciutat del nostre entorn que automatitza d’aquesta manera el control de sancions. A Barcelona, per exemple, ja fa temps que s’utilitza un cotxe semblant per sancionar els automòbils que envaeixen el carril bus.

D’altra banda, segons va poder saber el Diari, el servei de Circulació no disposa de prou efectius a l’àrea de grues per cobrir el torn de 24 hores, ja que només hi ha dos conductors amb el permís necessari. L’any passat un dels treballadors se’n va anar al comú d’Escaldes-Engordany. L’últim mandat va estar marcat, entre altres coses, pel malestar d’una part del cos d’agents de Circulació, sobretot per la manca de personal, el mal ambient de treball i la falta de coordinació amb els superiors. Aquesta situació va provocar la sortida d’efectius.

EL PROJECTE

1 EL COMÚ ESTUDIA L’OPERABILITAT DEL VEHICLE

Circulació té dubtes sobre l’operabilitat del vehicle sancionador. Abans de posar-lo en marxa, el comú en vol estudiar bé la viabilitat.

2 COM FUNCIONA EL COTXE DE LES MULTES?

El vehicle està equipat amb unes càmeres que llegeixen les matrícules. El programa informàtic permet comprovar si el cotxe està ben aparcat.

3 UN MÈTODE JA UTILITZAT EN ALTRES CIUTATS

L’automatització del control de sancions mitjançant un vehicle equipat amb càmeres ja s’utilitza en altres ciutats del nostre entorn.

El vehicle sancionador.

tracking