ANDORRA LA VELLA

La capital treballa per reforçar el servei d’atenció ciutadana

El temps de resposta per resoldre una incidència ha augmentat des del 2022

L'Espai Ciutadà d'Andorra la VellaAgències

detail.info.publicated
/ Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

El comú d’Andorra la Vella treballa perquè el circuit que es fa servir per tramitar les incidències que es reben al servei d’atenció ciutadana sigui "més eficaç" i perquè el temps de resposta "pugui ser menor". De fet, segons les dades facilitades per la corporació comunal la mitjana de resolució de les peticions registrades aquest 2024 se situa en 9,14 dies, per sota dels 10,96 del 2023, però per sobre dels vuit dies en què se situava el 2022.

D’aquesta manera, segons les xifres de la corporació comunal, aquest any 2024 s’han registrat 429 incidències a través d’aquest servei, de les quals a principis de maig n’hi ha 67 que estan en curs. Tant el 2022 com el 2023 es va cloure amb un volum de constatacions a aquest servei per sobre del miler. Així, el 2022 es va rebre, a partir del mes de març, 1.040 incidències, el 90% de les quals van ser respostes. Pel que fa al 2023, es van registrar un total de 1.078 incidències, amb una ràtio de resposta del 81,17%, el que representa que a principis del 2024 hi havia 203 demandes sense respondre.

La majoria de les incidències que es reben en aquest servei d’atenció al ciutadà fan referència a qüestions com l’estat de la via pública, com pot ser voravies en mal estat o desperfectes en el mobiliari urbà. També destaquen les relatives al medi ambient i els serveis públics. Finalment, prenen importància les relacionades amb els problemes de circulació, així com l’enllumenat públic i la recollida de residus.

Des del departament d’Espai Ciutadà es valora "molt positivament la iniciativa" i, de fet, s’aposta perquè la ciutadania continuï utilitzant el canal per fer arribar al comú les qüestions que li preocupen, per això es treballa en les millores esmentades anteriorment. "És una via de comunicació amb la població que cal mantenir i augmentar per continuar millorant la qualitat de vida dels nostres ciutadans", reivindica la consellera de Social, Joventut i Espai Ciutadà, Maria Nazzaro.

tracking