ANDORRA LA VELLA
Restriccions per accedir a l’aparcament
Els clients seran els únics que podran entrar a les plantes del pàrquing de Prat de la Creu
El comú d’Andorra la Vella limitarà l’accés a les plantes de l’aparcament comunal de Prat de la Creu a les persones que hi hagin estacionat el vehicle. Així, les portes estaran tancades i, per obrir-les, caldrà disposar de la targeta PK o d’un tiquet d’estacionament. Els ascensors que connecten Prat de la Creu amb la plaça del Poble continuaran sent de lliure accés, segons va explicar ahir al matí el conseller de Circulació i Aparcaments de la capital, Xavier Surana, en declaracions als mitjans.
La corporació pren aquesta mesura, encara en fase d’estudi, per millorar la seguretat a l’equipament, on s’han registrat diversos actes de vandalisme en els últims mesos.
Pel que fa a la instal·lació de càmeres –una altra de les propostes per prevenir més bretolades–, el conseller de Circulació i Aparcaments va manifestar que “ja s’han demanat els preus” dels aparells i que tan bon punt es tinguin començaran a instal·lar-se. Sobre el fet de si el personal que hi ha a aquesta instal·lació és suficient, Surana va manifestar que ja hi ha una plantilla que hi treballa, però que cal tenir en compte que “a vegades també hi ha baixes i això dificulta l’organització del servei, però quan la plantilla està completa no hi ha necessitat urgent d’efectius”. No hi haurà, per tant, més incorporacions.
MÉS CARREGADORS ELÈCTRICS
Els aparells, de corrent continu, funcionaran a 60 kW de potència i són els més potents i avançats que instal·la FEDA Solucions a la via pública. Estan preparats tecnològicament per incrementar encara més la potència de càrrega que ofereixen, amb una instal·lació elèctrica també dimensionada. El creixement de l’ús del vehicle elèctric ha anat en augment els darrers anys i un fet que ho demostra és la quantitat de turistes que usen els punts de càrrega, que ja són responsables del 40% del total de les recàrregues.
A més d’aquests ginys, hi ha una vintena més de carregadors públics de vehicle elèctric a Andorra la Vella, entre els de FEDA Solucions i els d’altres establiments adherits a la plataforma, molts dels quals amb diversos endolls per ser utilitzats simultàniament. D’aquesta manera, el comú referma, tal com va remarcar Surana, la seva aposta per la mobilitat sostenible, cedint espai públic per incrementar el nombre d’estacions disponibles al país. “Continuem estant al servei de la població i donant resposta a les seves necessitats i interessos, així com potenciant la utilització dels vehicles elèctrics en favor del medi ambient”, va afirmar.
En la mateixa línia que el conseller, el gerent de FEDA Solucions, Ivan Mora, va posar en relleu l’increment de l’ús dels carregadors elèctrics. “En els darrers dos anys, els vehicles que carreguen a la via pública han passat de carregar 6 kWh a 10 kWh de mitjana cada hora”, va explicar Mora. Per al responsable de la filial de l’elèctrica, aquesta dada “indica un increment del percentatge de vehicles purs que utilitzen la xarxa pública, un dels objectius que ens hem marcat a FEDA Solucions”.