SANT JULIÀ DE LÒRIA

Satisfacció comunal per la licitació per finalitzar el vial

El concurs convocat pel Govern permetrà adjudicar la col·locació de les proteccions al vessant de la muntanya

La zona on s’excavarà el túnel de Rocafort.

La zona on s’excavarà el túnel de Rocafort.DdA

detail.info.publicated
Sant Julià de Lòria

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El comú de Sant Julià de Lòria ha rebut “amb satisfacció” l’anunci de la licitació, per part del Govern, del concurs per instal·lar les proteccions de seguretat a la muntanya que permetran posar en marxa les obres de construcció del darrer tram del vial. La desviació, va recordar el comú lauredià en un comunicat de premsa difós ahir, és “una infraestructura molt reivindicada que finalment es farà realitat i que serà clau per descongestionar el trànsit del centre de la vila i per millorar, a la vegada, la qualitat de vida de tots els ciutadans del país”.

El concurs servirà per adjudicar la col·locació de les proteccions al vessant de la muntanya adjacent al futur túnel de Rocafort, el tram pendent de construir que permetrà desviar el trànsit del centre del poble. El projecte s’ha dividit en dues fases. La primera és la que es licita ara, mentre que la segona, l’obertura del túnel, s’està acabant de redactar i es traurà a concurs més endavant. L’objectiu dels treballs és reforçar la seguretat davant la caiguda de blocs rocosos.

ACCELERACIÓ

Amb aquesta licitació, en definitiva, es vol accelerar el projecte de construcció del vial. Les proteccions –imprescindibles per a la seguretat, durant la fase d’obres i quan el túnel ja estigui en funcionament– hauran d’estar instal·lades quan es posin en marxa els treballs d’excavació del túnel de Rocafort.

El termini per presentar ofertes al concurs acabarà el 31 de juliol a les cinc de la tarda. Les empreses interessades en el projecte es poden descarregar gratuïtament el plec de bases a la pàgina web de la plataforma de contractació del sector públic.

Si no hi ha cap imprevist i es compleixen les previsions de l’executiu, els treballs per protegir la muntanya de la caiguda de blocs rocosos podrien començar aquesta mateixa tardor. Un cop l’espai s’hagi adequat perquè hi puguin treballar els operaris amb seguretat, s’adjudicarà la segona fase de les obres. La perforació del túnel de Rocafort podria començar pels volts de la primavera de l’any que ve, segons va apuntar fa uns mesos el ministre de Territori i Urbanisme, Raul Ferré. Tot dependrà, és clar, de la resposta del sector privat a la convocatòria de Govern i del ritme a què avancin les obres un cop s’hagin adjudicat.

El Govern treballa amb la perspectiva que el túnel estigui enllestit i pugui obrir-se a la circulació al final del 2027. L’equipament disposarà de tres carrils, tindrà 200 metres de llargada i connectarà la zona de la borda de l’Huguet amb l’entrada al vial –l’accés, ja construït, està situat just després de la rotonda del túnel de la Tàpia. El traçat reduirà la massa de vehicles que circulen pel tram central de l’avinguda Francesc Cairat i la rotonda del túnel de la Tàpia, un dels punts de la xarxa viària amb més concentració de vehicles.

L’executiu calcula que les obres costaran uns 24 milions d’euros. En els pròxims tres anys el Govern hi destinarà vuit milions anuals. La partida assignada en el pressupost d’aquest any és de 100.000 euros.

L’avançament de les obres del vial va ser possible gràcies a un acord entre els grups parlamentaris de Demòcrates, Ciutadans Compromesos i Concòrdia. El projecte d’acabament de la desviació datava de fa 20 anys. La CG-1 és la principal via d’entrada de vehicles al país i, per tant, un dels trams de la carretera on se solen formar més cues, sobretot en temporada alta.

tracking