ESCALDES-ENGORDANY

Tres joves participants a l’Okupa’t treballaran a l’estiu al comú

El programa d’inclusió sociolaboral ha comptat aquesta edició amb cinc participants

La cònsol amb una de les joves que han finalitzat el programa.

La cònsol amb una de les joves que han finalitzat el programa.COMÚ E-E

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

La nova edició del programa de preparació sociolaboral Okupa’t, impulsat pel comú d’Escaldes amb l’objectiu de facilitar sortides a joves amb situacions socials complexes i dificultats d’inserció al món del treball ha comptat amb cinc participants que han finalitzat tot el procés d’una durada de dos mesos. Dels cinc participants, que han rebut el corresponent diploma, tres continuaran la seva relació amb la corporació treballant al juliol i l’agost en diferents departaments comunals. Concretament, donaran suport en les àrees d’infància, gent gran i circulació. El comú escaldenc compta, un any més, amb la col·laboració de l’entitat solidària Carisma, que ha fet entrega d’un xec de 5.000 euros que serviran per pagar els salaris dels joves.

Durant els mesos de maig i juny els inscrits al projecte Okupa’t van seguir en un inici diferents formacions dedicades als riscos laborals, drets i deures dels treballadors, manipulació d’aliments i primers auxilis, i van tenir l’oportunitat de conèixer de prop les feines que es fan en diferents departaments comunals per després poder triar el lloc on treballar. El segon el van dedicar a tasques de la feina triada. Un tècnic n’ha fet un seguiment per valorar-los i detectar habilitats però també aspectes a millorar.

L’Okupa’t, va recordar la corporació, és un projecte per a joves en situació de risc social o problemes sociofamiliars i amb dificultats per accedir al mercat laboral, perquè han deixat els estudis i no tenen experiència professional. Va adreçat a joves d’entre 16 i 20 anys que ni estudien ni treballen. El comú afirma que es vol cobrir un buit al país.

L'ADMINISTRACIÓ ELECTRÒNICA, A LA TARDOR

El comú tanca els últims passos abans d’arrencar la plataforma per impulsar l’administració electrònica a finals del mes d’octubre. Des de la corporació van informar que s’ha enllestit la fase corresponent a l’anàlisi i detecció de requeriments necessaris, i l’empresa adjudicatària, TSystems, està treballant per tenir-ho tot a punt passat l’estiu. De manera paral·lela, des del comú es treballa a desplegar la infraestructura necessària i en l’estratègia de la gestió del canvi que suposarà. La plataforma de gestió de l’administració electrònica es compon de tres grans blocs. El primer és la seu electrònica, cosa que veurà el ciutadà i també les empreses i que permetrà relacionar-se amb el comú de forma telemàtica. El segon és tot el mòdul de gestió de les tramitacions i dels expedients electrònics a nivell intern, i el tercer és el referent a tota la part de gestió documental de la paperassa administrativa. Dimecres passat el BOPA recollia la contractació definitiva del subministrament de la infraestructura tecnològica per l’e-administracio. El cost anual estimat és de 43.569 euros.
tracking