Esclades

L’Espai Caldes acull l’obra ‘Dissenys habitats'

Els treballs són de l’artista portuguesa Helena Almeida i l’espanyol Chema Madoz

Presentació de l'exposició a l'Espai Caldes

Presentació de l'exposició a l'Espai CaldesJonathan Gil

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

L'espai Caldes acull des d'aquest dimecres l'exposició 'Dissenys habilitats', un diàleg entre les obres d'Helena Almeida i Chema Madoz, que es pot veure fins al 26 d'octubre, i que pretén mostrar el procés de creació dels dos artistes. "La poètica i la bellesa de la fotografia" es podran veure en aquesta exposició, ha destacat la directora del centre d'art d'Escaldes-Engordany, Aurora Baena. Una programació paral·lela amb quatre activitats acompanyaran l'exposició per fer partícips els visitants de l'experiència.

D'entre totes les activitats hi ha les visites nocturnes a l'exposició, el 20 d'agost, el 19 de setembre i 23 d'octubre, a les 20 i 21.30 hores, seguidament un taller de creació de bodegons, el 28 de setembre, a les 11h i a les 13.30 hores. Així mateix un taller experimental mitjançant l'ús del cos, les línies i les taques, el 5 d'octubre, a les 11 hores, i finalment una performance a càrrec d'Emma Regada, el 9 d'octubre, a les 19 hores.

El conseller de Cultura d'Escaldes-Engordany, Valentí Closa, ha volgut animar a la població a visitar l'exposició, ja que puntualitza que aquesta dona una visió de la fotografia diferent, pel fet que és un art molt assumit i fins i tot alguns el veuen senzill, però darrere de tot això hi ha un procés creatiu complex.

El director de la fundació Foto Colectania de Barcelona, Pepe Font de Mora, ha destacat que tot i ser una fundació privada, tenen una vocació pública i un compromís en fer valdre la fotografia. Aquestes imatges venen d'una col·lecció que van iniciar ja fa 25 anys i que recull unes 3.000 fotografies, dels quals els dos artistes exposats van ser dels primers a tenir. Així mateix, ha volgut fer saber que Madoz mai havia ensenyat els seus dibuixos i que tenen la sort que per aquesta exposició es pugui comptar amb reproduccions dels seus esbossos.

L'exposició pren el nom 'Dissenys habitats', com a resultat d'una sèrie d'Almeida. A més a més, Font de Mora ha confessat que volia posar la paraula disseny, ja que en italià pren un doble sentit que fa referència a l'esbós i també al procés mental d'arribar a concebre una cosa que vols plasmar. És a dir, el disseny vinculat a la idea de com alguna cosa acaba prenent forma.

Helena Almeida, des de la seva perspectiva feminista, busca crear fotografies mitjançant l'estudi del cos, en quasi la totalitat d'imatges del seu propi cos. Per poder gaudir del procés creatiu d'ambdós artistes la mostra compta amb dos audiovisuals, que la responsable del CAEE, Aurora Baena ha considerat que no són complementaris a l'exposició sinó que de fet són molt importants de veure i que permeten mostrar com busquen intencionadament fer coses que no se sap si són reals o irreals.

tracking