LA MASSANA

El comú rep el terreny per tirar endavant la segona fase del vial

La parcel·la cedida està situada en el tram que va de la Cabanota al pont de les Palanques, on es farà una rotonda

La zona on es construirà la segona fase de la desviació.

La zona on es construirà la segona fase de la desviació.Fernando Galindo

detail.info.publicated
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El projecte de desviació del futur vial de la Massana avança a bon ritme. En la sessió de consell de comú d’ahir el ple va donar llum verda a un dels convenis amb els propietaris per la cessió anticipada de terrenys afectats pel traçat de la carretera, considerada una infrestructura prioritària tant pel Govern com pel comú. Concretament, la parcel·la cedida està situada en el tram que va de la Cabanota –és a dir, just després de la Serra de l’Honor– fins al pont de les Palanques, molt a prop de la rotonda en què convergeixen les tres desviacions principals de la variant.

Al febrer van començar les obres del primer tram, que arrenca a la Serra de l’Honor i s’allarga uns 600 metres. En aquest cas, el cost supera els vuit milions d’euros, assumits pel Govern (3,7 milions d’euros) i el comú (4,7 milions). La previsió és que els treballs acabin durant el 2026. La segona fase enllaça amb el final del primer tram i consistirà a construir 460 metres de vial, així com també la rotonda que distribuirà el trànsit en tres direccions: el centre de la Massana, Ordino o Erts i Arinsal. En aquest cas, les obres s’han pressupostat per l’executiu en 10,8 milions. Les empreses podran presentar ofertes al projecte fins al 23 d’agost.

Des de la rotonda naixerà un tram d’uns 390 metres en direcció Arinsal que acabarà a la zona del telecabina. També en sortirà un altre cap a Ordino d’uns 450 metres. Aquestes dues fases encara s’han de licitar. L’objectiu del Govern és que el vial estigui acabat l’any 2027. El cost global es calcula en 31 milions.

D’altra banda, en la sessió van aprovar-se diferents suplements de crèdit, que es finançaran mitjançant romanent de tresoreria. Un dels més destacats es destinarà a l’enllumenat de Nadal i a la xarxa d’enllumenat pública. Gràcies a la instal·lació de 175 nous llums led el 95% de la il·luminació serà de baix consum.

A més, va aprovar-se un suplement de crèdit per construir un tram de seixanta metres lineals de vorera a la zona del Bosquet, entre l’Aldosa i Anyós, a més d’una partida per instal·lar noves càmeres de videovigilància. Una altra despesa destacada anirà destinada a l’organització d’esdeveniments esportius, a través d’una aportació a Pal Arinsal. La consellera de Turisme, Mònica Solé, va destacar la capacitat dinamitzadora dels esdeveniments esportius que s’han organitzat o s’organitzaran aquest any a l’estació, com ara la Copa del Món d’esquí de muntanya i els Mundials de BTT.

LA CORPORACIÓ SONDEJARÀ EL FREÀTIC

La cònsol major, Eva Sansa, va informar durant la sessió que d’aquí a un mes començaran els sondejos per buscar aigua al freàtic. En aquest mandat es preveu invertir vuit milions en millores a la xarxa d’aigua. En el torn de preguntes, la minoria va portar a col·lació els estudis de càrrega. Sansa va explicar, en aquest sentit: “La part essencial dels estudis de càrrega són els recursos hídrics i ja estem actuant en conseqüència, amb la suspensió de llicències urbanístiques i l’establiment d’un sistema de quotes de la construcció, a més de les inversions de millora a la xarxa”.
tracking