ENCAMP

Menys aparcament i pacificació del trànsit a Joan Martí

El nou tram d’intervenció a la via haurà de preveure millores i embelliment de l’accés a l’espai esportiu de Prada de Moles

Un tram de l’avinguda Joan Martí.

Un tram de l’avinguda Joan Martí.ANA

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

El comú d’Encamp ha posat fil a l’agulla per abordar la reforma d’un nou tram de l’avinguda Joan Martí, des de Prada de Moles fins a la rotonda de Prat de Genil. La licitació del projecte arquitectònic està en marxa i les empreses podran presentar ofertes fins al 3 d’octubre vinent. L’adjudicatària tindrà quatre mesos per enllestir-lo i iniciar així la següent fase, la d’adjudicació de les obres que es volen iniciar durant el primer semestre de l’any vinent. Els treballs hauran de tenir una continuïtat quant a imatge respecte al tram on ja s’ha intervingut i, embelliment a banda, la reforma ha de tenir en compte el criteri de pacificació del trànsit, acompanyat d’una minimització de les places d’aparcament. S’hauran de respectar zones de càrrega i descarrega per donar servei als negocis de la zona.

El plec de condicions de la licitació apunta els treballs bàsics a tenir en compte i que abracen l’ampliació de les voravies, la substitució del paviment, de l’enllumenat públic, del mobiliari urbà i la instal·lació de vegetació; així com la substitució dels serveis d’abastament d’aigua potable, de les xarxes de recollida i d’evacuació d’aigües pluvials i residuals i de les xarxes de subministrament elèctric i de telecomunicacions. S’indica que es valoraran totes les propostes que afavoreixin la pacificació del trànsit i que advoquin pels desplaçaments a peu o fórmules de mobilitat sostenible. Per tal de reduir la velocitat dels vehicles en aquest tram d’entrada i sortida del poble, s’aposta per passos de vianants elevats. I en consonància amb la voluntat de minimitzar l’impacte de la circulació rodada es reduiran places d’aparcament, però amb el compromís de conservar les zones de càrrega i descàrrega necessàries per als negocis comercials o hotelers de la zona. S’hauran de respectar les necessitats quant a accessos als diferents edificis i aparcaments privats.

Una qüestió rellevant serà l’embelliment. I en aquest sentit, s’estableix que se substituiran des de les marquesines de les parades de transport públic –amb intervencions per treure obstacles quant a accessibilitat–, fins als bancs o papereres per alinear-los als col·locats a la part central del poble o l’enllumenat públic. Els espais per a l’abocament de residus situats al carrer de la Vena es mantindran, mentre que es remodelaran els situats a la zona de Prada de Moles i es complementaran amb els que els serveis comunals considerin necessaris. Precisament, sobre la zona esportiva de Prada de Moles, els adjudicataris del projecte hauran d’integrar la millora i embelliment de l’accés a aquests espais. La proposta caldrà que prevegi la gestió del trànsit rodat i de la circulació de vianants a la zona durant les diferents fases de l’obra. Tanmateix, la corporació subratlla que podrà optar per executar només una part del projecte sense que l’adjudicatari tingui dret a sol·licitar cap compensació.

PROJECTE “ESTRELLA”

En unes declaracions de fa pocs dies, el cònsol menor, Xavier Fernàndez, va manifestar que l’obra “és un dels projectes estrella d’aquest mandat”, tot recordant que donarà continuïtat a la remodelació de la plaça Sant Miquel i el seu entorn, impulsada en el mandat 2016-2019, i a la reforma posterior del primer tram de l’avinguda, i que l’objectiu que es persegueix és assolir “un poble homogeni des del principi fins al final”. Fernàndez va manifestar que el cost dels treballs l’haurà de determinar el projecte arquitectònic que resulti guanyador de la licitació en curs malgrat que va avançar una xifra aproximada de tres milions d’euros. La previsió és que l’obra arrenqui durant el primer semestre del 2025 i que s’enllesteixi abans que finalitzi el mandat comunal.

tracking