ANDORRA LA VELLA

El semàfor de la rotonda de la Margineda funcionarà a final del mes vinent

Un semàfor regularà el pas de vianants a l’avinguda d’Enclar, prop de la rotonda del cacauet, abans de final de febrer. 

L'Avinguda d'Enclar amb les reformes del comú

L'Avinguda d'Enclar amb les reformes del comúFernando Galindo

Publicat per
Andorra la Vella

Creat:

Actualitzat:

La instal·lació del semàfor que ha de permetre el pas de persones a banda i banda de l’avinguda d’Enclar, a la part nord de la rotonda del cacauet, a Santa Coloma, hauria d’estar enllestida durant les pròximes setmanes, a tot estirar a final del mes vinent. Així ho va confirmar aquesta setmana el conseller de Circulació i Aparcaments del comú de la capital, Xavier Surana, al Diari. Poder travessar la calçada amb seguretat en aquest punt de l’avinguda d’Enclar és una vella reclamació ciutadana. “La instal·lació del semàfor ha de possibilitar que els ciutadans passin d’una vorera a l’altra en condicions correctes de seguretat a través d’un pas de vianants controlat”, va assenyalar Surana.

“[El semàfor] És un tema que s’ha tractat amb Mobilitat; és una solució que ja està acordada”
Xavier Surana, Conseller de Circulació (ALV)
 

Les obres no haurien de demorar-se gaire perquè “ja és un tema que s’ha tractat amb Mobilitat i està pressupostat; és una solució que ja ha estat acordada”. Una altra intervenció que ja s’ha finalitzat a la mateixa zona (avinguda d’Enclar) és la relativa a la retirada de dos reductors de velocitat (“hem mantingut el del centre de la calçada”) i la rebaixa del que s’ha conservat. Una rebaixa s’explica perquè “era massa pronunciat”. Recentment, també s’han eliminat dos reductors més a l’avinguda d’Enclar, al tram que va del carrer de les Escoles a la caserna dels bombers.

“Un pas de vianants [a l’avinguda Salou] no seria l’opció més segura”
Xavier Surana, Conseller de Circulació (ALV)

Precisament, la situació en una altra via de Santa Coloma també acumula queixes. Es tracta, en aquest cas, de l’avinguda Salou. Alguns veïns i treballadors reclamen un pas de vianants entre el tram que va de l’Estadi Comunal (Andorra la Vella) al parc de bombers (Santa Coloma), uns dos quilòmetres. Surana va recordar que és una carretera general i, per tant, la competència en les intervencions pertany a Govern. “De manera general i en funció de la llargada de la via, el cert és que cal facilitar el pas per poder accedir als serveis d’un costat o de l’altre d’una carretera. En el cas de l’avinguda Salou, però, com que es tracta d’una via ràpida, amb quatre carrils, el més segur seria habilitar una passarel·la de pas, com la que es va construir a prop de l’Estadi Comunal i el Lycée Comte de Foix. Un pas de vianants, doncs, no seria el més segur. És important que es pugui travessar amb la màxima seguretat.”

MÉS URBANS PERQUÈ "HI HA MÉS SERVEIS PER COBRIR"

La plantilla d’agents urbans del comú de la capital compta actualment amb 73 efectius, però Xavier Surana, conseller de Circulació i Aparcaments, recull el compromís d’arribar als vuitanta “abans de finalitzar el mandat” de la corporació vigent. L’ampliació del cos estaria justificada, ja que cada cop “hi ha més serveis per cobrir”. A banda, però, també cal tenir en compte les jubilacions previstes.

Justament, durant l’inici d’aquest any s’ha de convocar un concurs per cobrir “dues o tres places més” d’urbans, que “ens permetran poder igualar les diferents unitats que existeixen”. Cal recordar que l’edicte per contractar tres nous agents a final de l’any passat va quedar desert. Els serveis que més suma d’urbans requereixen serien els de protecció escolar (entrada i sortida d’alumnes en hores puntes), control de la circulació de motoristes i proximitat, és a dir, detecció d’actituds incíviques (orins de gossos, per exemple). “Andorra la Vella creix i, en conseqüència, cal fer créixer el col·lectiu d’urbans per poder donar un bon servei al ciutadà”, va afegir Surana.
tracking