ESCALDES-ENGORDANY
Closa reclama un comerç digitalitzat
El conseller de promoció econòmica d’Escaldes defensa que s’han dut a terme iniciatives com el Festival del Jazz per fomentar les vendes
El conseller de cultura i promoció econòmica d’Escaldes-Engordany, Valentí Closa, insta el comerç tradicional “a desenvolupar serveis per adaptar-se” als nous temps. Closa apunta que “les persones fan la majoria de les seves compres a través d’internet” i que l’objectiu ha de ser “assolir la digitalització per no perdre oportunitats de negoci”. Així i tot, el conseller defensa que el compromís amb el comerç més tradicional “és total”, ja que “sempre estarem del seu costat ajudant-los” com “ja vam fer el 2020 des del comú quan els vam facilitar deduccions fiscals i crèdits per informatitzar-se”. El polític és “plenament conscient” que hi ha també “molts altres sectors que encara no han assolit la digitalització”.
Unes declaracions efectuades al Diari després de publicar-se les dades sobre la quantitat de comerços que s’havien obert l’any passat en cada paròquia. En aquest cas, Escaldes-Engordany va veure augmentar en un 8,5% el seu teixit empresarial, la pujada més elevada de tot el Principat. En total, la localitat se situa en els 2.278 negocis, segons l’informe fet públic pel departament d’Estadística fa uns dies. Unes dades que el conseller de cultura i promoció econòmica celebra, ja que això vol dir que “el treball que estem fent és positiu” i que “som una parròquia atractiva per a les persones que volen emprendre”. Closa és conscient que “el 65,2% del global de l’activitat del país es troba en les parròquies centrals durant els últims anys” i que aquesta és “la tendència general”. Segons assenyala, fins ara s’havia atribuït aquest creixement “als nòmades digitals i creadors de continguts”, però que “ara s’ha comprovat com no han tingut tanta incidència en les dades”. “Això vol dir que el nostre comerç està creixent”, relata.
D’igual manera, el polític ha volgut posar l’accent en la quantitat d’iniciatives que es van fer durant l’any passat a Escaldes-Engordany per tal d’impulsar aquest tipus de comerç. Anomena, per exemple, l’impuls a la iniciativa Establiment Amic durant el Festival del Jazz. D’aquesta manera, els negocis que hi participaven van poder acollir cartelleria anunciant l’esdeveniment i el nom dels artistes internacionals que hi assistien. O, per exemple, als locals de restauració se’ls va donar estovalles de paper commemoratives. A la iniciativa es van sumar una seixantena de negocis, segons va explicar el comú. Closa també ha aprofitat l’avinentesa per anunciar que enguany es tornarà a celebrar l’esdeveniment musical, en què participarà el 3 de juliol el reconegut trompetista Erik Truffaz.
“Per Nadal hem organitzat també tot un seguit de concerts i espectacles infantils”, recorda el conseller. Segons Valentí Closa, l’objectiu és fer d’Escaldes-Engordany “una parròquia convivencial, on sigui agradable viure i treballar” i que, per això, és cabdal “tenir unes bones comunicacions” i “una administració àgil que permeti que es puguin implantar de la millor manera tots els sectors”.
CREIXEMENT GENERALITZAT
A la resta de parròquies andorranes la tendència va ser molt semblant. A Andorra la Vella, el percentatge de creixement es va establir en un 5,9% i en els 4.530 negocis oberts. A la Massana, la tercera que més establiments concentra, l’augment es va xifrar en un 5,1% arribant als 1.777; i Encamp va registrar la variació més petita en passar de 1.650 a 1.690 negocis. El segon augment més notable en percentatge és el de Sant Julià, amb un 7,4% que deixa el total en 1.026, pels 955 de l’any anterior. I a Ordino el creixement ha estat del 6,4% en arribar a 678, pels 637 anteriors. Canillo tanca l’any passat amb 1.182 negocis actius, un 4,9% més que l’exercici precedent.