SANT JULIÀ DE LÒRIA
Sant Julià de Lòria es prepara per viure un Carnaval ple de festa, música i tradició
Les festivitats començaran el 21 de febrer
![Una comparsas del Carnaval de Sant Julià de Lòria.](https://imagenes.diariandorra.ad/files/image_media_main_mobile/uploads/2025/02/09/67a881cd8953f.jpeg)
Una comparsas del Carnaval de Sant Julià de Lòria.
Sant Julià de Lòria es prepara per viure un Carnaval ple de festa i color que tindrà lloc a partir del 21 de febrer.
Ja estan obertes les inscripcions per formar part de les tradicionals comparses de Ninots, Dimonis, Bruixots, Porrers i Marratxins, així com pel concurs de carrosses i comparses que se celebrarà durant la Gran Rua (Informació i inscripcions al tel. 744044 o bé a cultura@comusantjulia.ad.
La festivitat s'encetarà el divendres 21 de febrer amb la cercavila de Carnestoltes, protagonitzada pels alumnes de l'Escola Francesa, l'Escola Andorra i l'escola bressol, Laurèdia Xics. La desfilada estarà acompanyada per la Batucada Insects i el grup Bloco Sambara BCN. L'itinerari s'iniciarà al carrer Doctor Palau, seguint per l'avinguda Verge de Canòlich, plaça de Francesc Cairat, plaça Laurèdia, a l'avinguda de Canòlich i finalitzant a la plaça de la Germandat.
Dissabte 1 de març, l'espectacle de titelles itinerant, El Meu Amic Brutus, i el berenar popular serviran de preàmbul al tradicional pregó d’obertura i penjada del Carnestoltes a la plaça de la Germandat amenitzats pels Bruixots i les Senyores i els Senyors Lauredians.
Diumenge de Carnaval, dia central de la festivitat, la gresca continuarà amb la Gran Rua que omplirà els carrers del centre de la parròquia. Comptarà amb la desfilada de la Bruixa Tecla i de les comparses de Bruixots, Dimonis, Ninotaires, Marratxins i Porrers, amb el tradicional concurs de carrosses i comparses i finalitzarà amb el Ball de Disfresses a càrrec el grup Caipirinhas Rumberus.
Com a novetats, els nens i nenes de la Coral dels Petits Cantaires Lauredians es disfressaran de Ninotaires, acompanyats d’altres infants i adults que vulguin sumar-se a aquesta tradició. També es farà el taller Posem llum al Carnaval, a càrrec de l'Escola d'Art. Un petit espai fluorescent permetrà a tots els assistents maquillar-se amb pintura especial o afegir qualsevol detall per a millorar la seva disfressa.
Per tancar la jornada, se celebrarà una botifarrada popular a la mateixa plaça.
L’últim dia del Carnaval, dilluns 3 de març, les activitats es dedicaran a les famílies amb un taller de Maquillatge de Fantasia també organitzat per l'Escola d'Art, i un espectacle d’animació infantil amb la companyia Pentina el Gat.
Com marca la tradició, el Carnaval 2025 es clourà amb la despenjada, judici i cremada del Carnestoltes amb els Bruixots i les Senyores i els Senyors Lauredians, a la plaça de la Germandat.
En cas de mal temps, totes les activitats es traslladaran al vestíbul del Centre Cultural Lauredià i el ball de disfresses a la pista poliesportiva de LAUesport.