Campanya publicitària sense roba

'Nudicome' és el primer film de moda on no apareix cap peça de roba, però sí molta diversitat

Benetton ha utilitzat models completament nus

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La firma italiana de moda Benetton llança la primera campanya publicitària sense roba que, sens dubte, convida a la reflexió. No és el primer cop, però, que Benetton aposta per una campanya creativa, ja que sempre s’ha caracteritzat pel seu to reivindicatiu i alhora provocador. Tot va començar l’any 1991, quan va llançar un anunci on mostrava una dona negra amb una dona de raça blanca al costat d’un nadó asiàtic entre els seus braços. Vint anys més tard, la firma italiana va llançar Unhate, per reivindicar un missatge clar: l’amor i l’odi no estan tan allunyats entre si com ens pensem. Per il·lustrar aquesta idea, es podia veure una imatge on apareixien el Papa Benet XVI amb Ahmed Muhammad al-Tayeb, l’imam de la mesquita al-Azhar, al Caire, fent-se un petó. Una imatge que va trigar més aviat poc a fer-se viral per tot el món i, fins i tot, el Vaticà va interposar una demanda en contra de la marca.

Ara, 26 anys més tard, de la mà del publicista Oliviero Toscani, Benetton torna a estar al centre de la polèmica amb la nova campanya, anomenada Nudicome i que, al cap i a la fi, no deixa de resumir el lema de la marca United colours of Benetton. És el primer film de moda on no apareix cap peça de roba, però sí molta diversitat. El missatge que vol transmetre la marca és: abraça allò que és diferent a tu o, almenys, accepta-ho. Per fer-ho, Benetton ha utilitzat models masculins i femenins de diferents races, completament nus. La veu en off de Nudicome ho deixa ben clar: “Contra les guerres civils, contra la màfia i contra la violència urbana. Contra els conflictes ferotges entre ètnies, contra les guerres de religió i les guerres d’identitat. Contra el terrorisme i contra tota forma de racisme resurgent. Contra tot això està aquest alegre valor, el càntic de les criatures que arriba al cel i fa el món més humil.”

Un exemple més que el cor­rent de denúncies socials està cada vegada més aferrat a la indústria de la moda.

tracking