Primer curs universitari per ser 'influencer'
El curs pretén oferir una preparació seriosa i rigorosa, amb unes bases sòlides i que permeti convertir l’influencer en una professió fiable i alhora sostenible en el temps
La Universitat Autònoma de Madrid ha creat un programa pioner per convertir-se en una it girl o un it boy d’èxit a les xarxes socials. Es tracta del primer curs universitari que neix per preparar als joves per triomfar a aplicacions com Instagram. Un curs que, segons el centre universitari, pretén oferir una preparació seriosa i rigorosa, amb unes bases sòlides i que permeti convertir l’influencer en una professió fiable i alhora sostenible en el temps en un dels sectors de gran demanda com són el de la moda i la bellesa. La inauguració serà el pròxim 19 d’octubre. El nom del curs és Intelligence Influencers: Fashion & Beauty i la programació està centrada sobretot a conèixer les eines i adquirir les aptituds d’un sector que creix cada cop més i de forma molt ràpida. La idea de crear aquests estudis sorgeix arran de veure que moltes persones que volen convertir les xarxes socials en el seu treball no compten amb la preparació suficient i que hi ha una manca de rigor en el seu coneixement sobre els sectors de la moda i de la bellesa. A més, el fet de comprar seguidors ha anat generant desconfiança entre les marques.
El curs està disponible per a qualsevol persona a partir dels 18 anys, sense necessitat de tenir la selectivitat. Agatha Ruiz de la Prada serà la directora d’honor. També existirà l’opció de cursar el programa mitjançant la Virtual Classrom, malgrat que no tindrà la certificació oficial. Alguns dels professors d’aquest curs seran els estilistes Cristina Rodríguez i Josie i el dissenyador Modesto Lomba, que ensenyaran a acceptar les crítiques, oferiran tallers d’estilisme i imatge personal i fotografia, ajudaran a optimitzar l’espai personal a les xarxes socials i explicaran com crear una marca pròpia. Les classes finalitzaran el 20 de març i tindran lloc només a la tarda de dilluns a dimecres. Per obtenir la titulació és imprescindible assistir a les 160 hores que té el curs, realitzar els exercicis i aprovar tots els exàmens.
Algunes de les influencers del moment, com ara Dulceida i Laura Escanes han mostrat el seu desacord. Aquest negoci actualment factura al voltant de 14 milions d’euros l’any a Espanya i prop de 1.000 milions en tot el món.