El principi del fracàs de Victoria's Secret
La marca de llenceria per excel·lència, que compta amb les models més desitjades i amb la desfilada de moda més esperada de tot l’any, està en “caiguda lliure”
L’empresa Victoria’s Secret no està en el seu millor moment. Ja ho ha dit l’editora i fundadora de Lingerie Addict, Cora Harrington: “Victoria’s Secret és el perfecte exemple d’una empresa que pensava que era massa gran per perdre diners. No crec que mai consideressin que els consumidors nord-americans anirien a un altre lloc”. La marca de llenceria per excel·lència, que compta amb les models més desitjades i amb la desfilada de moda més esperada de tot l’any està en “caiguda lliure”. Després de l’últim show, on l’audiència va caure un 32% respecte a l’anterior, les vendes en botigues físiques han disminuït un 5% el primer trimestre, tot i que ja va caure un 6% el 2017 i un 1% el 2016. De fet, la seva marca, Pink, centrada en un públic més jove, ha disminuït els ingressos en un 33% des de l’any 2015. I a què es deu? Els experts asseguren que probablement el motiu sigui la poca capacitat d’adaptació de la marca, ja que durant dècades ha tingut sempre el mateix posicionament i associar allò sexy amb les supermodels ja no funciona com abans, ni de bon tros. Perquè, al cap i a la fi, amb el pas dels anys, les dones, a poc a poc, per fi estan deixant de pensar d’haver d’estar sempre perfectes i rebutgen els estereotips i les tendències. Altres grans marques ja estan començant a fer ombra a Victoria’s Secret, com és el cas d’Aerie d’American Eagle. Aerie ha obtingut un augment del 38% en les vendes en botiga el primer trimestre de l’any, principalment per la força de la seva campanya #AerieReal en la qual la marca va presentar fotos sense retocar tant dels seus models com dels clients. Una manera de reubicar-se en el mercat i apostar per la diversitat de cossos i talles.