Com s'il·lustra Internet

En els darrers anys, el sector d’ empreses dedicades al microstock ha crescut considerablement com a resposta a la gran demanda de fotografies i il·lustracions

Com s'il·lustra Internet

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Cada ull rep centenars d’imatges diàriament que il·lustren pàgines web i diaris online, entre d’altres. Pèro, d’on surt tot aquest material? En els darrers anys, el sector d’ empreses dedicades al microstock ha crescut considerablement com a resposta a la gran demanda de fotografies i il·lustracions per part, sobretot, de mitjans de comunicació. La forma de treballar ha canviat, fins no fa gaire allò habitual per portar a terme una campanya publicitària era la contractació d’un fotògraf professional per tenir unes imatges exclusives. En l’actualitat, l’estalvi de costos i la disponibilitat immediata de les instantànies que es necessiten condueixen els clients fins als bancs d’imatges. La primera empresa que va oferir arxius fotogràfics per subscripció mensual va ser la coneguda Shutterstock, que ara es posiciona com una de les més grans del sector. D’altra banda, Freepik (imatges), qui va centrar el seu negoci en l’oferta d’il·lustracions i ara engloba també, a través de Freepik Company, Flaticon (icones) i Slidesgo (models de presentació), bat rècords amb més de cent milions de descàr­regues mensuals i uns altres cinc de recursos gràfics. Però, és aquesta una forma de precaritzar l’àmbit de la imatge? Doncs, encara que el benefici per descàrrega no és gaire alt per a l’autor, sí que ho són les descàrregues diàries. En conseqüència, els treballadors d’aquestes plataformes poden obtenir uns ingressos mínims i fixos. Sense oblidar la desvalorització en el sector de la il·lustració i el disseny.

tracking