Caigudes del web per la venda online
Prémer el botó F5 no és la solució al col·lapse en línia
En els darrers temps, el moment que s’obre la venda en línia d’entrades per a un concert o hi ha una promoció al transport és molt possible que la pàgina web encarregada pateixi un col·lapse. La conducta habitual de l’internauta és prémer la tecla F5 per refrescar. Les pantalles en blanc i els missatges d’error no signifiquen, però, que la vida s’hagi acabat a l’altre costat. I és que els servidors web continuen funcionant. Cada vegada que recarreguem la pàgina reben una altra petició que es posa a la cua de les ja arribades. Creure en l’F5 és un error i davant una caiguda només queda ser pacient.El professor dels estudis d’informàtica, multimèdia i telecomunicació de la Universitat Oberta de Catalunya César Córcoles va fer una comparativa de la situació si es donés a la realitat. I la solució no passaria per donar més cobertura a les taquilles físiques? Doncs bé, les grans empreses com Amazon o Google recorren a un botó que permet assumir 100 vegades més el tràfic. Aleshores, si la solució és tan fàcil, per què continua la problemàtica setmana rere setmana? Lluny de ser una cosa senzilla, la resolució passa perquè l’empresa faci una gran inversió. A més a més, es necessita potència, però també control. Una pèrdua del mateix podria generar que més d’una persona comprés el mateix bitllet de bus. Una segona via seria que l’entitat construís la seva pròpia estructura. D’aquesta forma hi hauria capacitat constantment, un servei que no és aprofitable durant la resta de l’any i que, la majoria de les vegades, no es preveu des de l’empresa. La solució més propera: esperar.