Google i la intel·ligència artificial
La companyia acaba de modificar la política de privacitat
L’any passat vam viure una fita decisiva en el camp de la intel·ligència artificial, quan OpenAI va llançar ChatGPT, popularitzant l’ús d’IA generatives per a tota mena de sectors. Aquesta eina no tan sols és útil per a l’entorn professional, sinó que molts usuaris han sabut treure-li un gran partit degut a les possibilitats que ofereix i a les seves respostes.
Des d’aleshores, han estat moltes les empreses que han entrat en la cursa per al desenvolupament de noves IA generatives que siguin capaces de competir amb el model de llenguatge creat per OpenAI. Google no n’és una excepció amb la seva IA Bard, la qual va donar a conèixer al món fa uns mesos, tot i que encara no està disponible a Europa.
I per si algú tenia algun dubte sobre com entrenaria Google la seva intel·ligència artificial, cal dir que la companyia ha modificat recentment la política de privacitat per incloure aquest aspecte. Així, el gegant tecnològic podrà utilitzar qualsevol dada que sigui de domini públic a la xarxa per ampliar els coneixements de qualsevol tecnologia d’IA desenvolupada per Google.
Hi ha un profund debat ètic en l’ús i desenvolupament de les IA generatives. No tan sols en text, sinó també en imatges, perquè la majoria fan ús de les obres d’altres creadors i artistes. Si bé la nostra informació era abans susceptible de ser utilitzada per empreses de tercers amb finalitats de màrqueting i publicitat, entre molts altres, ara també haurem de protegir la nostra informació de ser utilitzada per a entrenar intel·ligències artificials.
Google, per la seva part, és experta a obtenir informació dels usuaris per mitjà dels seus serveis i productes. Ja sigui mitjançant les recerques, les compres, les interaccions amb altres persones o la ubicació, la companyia té el seu algoritme preparat per recaptar tota la informació possible, una cosa que tots acostumem a acceptar pràcticament sense llegir els termes i condicions.
Bard no és més que la resposta de Google davant ChatGPT, l’eina d’OpenAI que va conquistar a més de 100 milions d’usuaris en els dos primers mesos de vida. Recentment coneixíem que Threads, el Twitter de Meta, ja ha batut aquest rècord, aconseguint aquests 100 milions en tan sols quatre dies.