Les talles de la polèmica

Una jove denuncia la política de talles dels fabricants. Mostra com li van igual uns texans de nen i com d'adult

Les talles de la polèmica

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Han dubtat mai de la talla que porten? O si, en emprovar-se uns pantalons en una botiga, s’han engreixat des de la dar­rera compra? Aquest embolic amb la política de les talles de pantalons és el que ha volgut denunciar fa poc Deena Shoemaker, una jove nord-americana que ha compartit a través de Facebook una publicació que s’ha tornat viral i on fa evident la, de vegades, gran diferència entre els fa-bricants.

Shoemaker explica que ha treballat amb preadolescents i adolescents durant els últims anys i que en aquest temps ha escoltat incomptables històries de nenes que parlaven sobre noves dietes i mètodes per perdre pes i que ploraven demanant-se si els nois que els agradaven les voldrien amb uns quilos menys. Alhora, l’educadora denuncia amb un seguit d’imatges –les que acompa-nyen el text– com es va adonar de la diferència de talles fent un repàs per la seva roba: per això ha volgut comprovar com li queden igual de bé uns pantalons infantils de la talla 35 com els d’adult de la talla 42.

Després de mostrar la situació al món, Shoemaker reflexiona sobre l’actitud generalitzada per voler amagar els quilos. Lamenta que s’utilitzin contínuament programes de retoc digital en models i actrius que després apareixen a les portades de les revistes. “És sabut universalment que estàs mentint i aquestes no són representacions exactes del cos humà, però quan modifiqueu la talla de pantalons d’una noia passant d’una 40 a una 46 i el catalogueu com a talla gran, com se suposa que he de lluitar contra això?”, es demana. “Com esperes que convenci una jove que no necessita saltar-se el sopar durant el proper mes per entrar als pantalons?”, prossegueix.

En l’acció la noia reclama que es deixi de transmetre a les nenes que una 34 és la “talla ideal” i diu a aquelles noies insegures amb el seu cos que “la vostra talla no determina la vostra bellesa, és la vostra vida. El número imprès en la vostra roba és subjectiu. Deixeu de creure en les normes socials sobre qui hauríeu de ser. Sou guapes i us volen pel que sou”. Ara només cal que les marques reaccionin a la crida.

tracking