La moda sempre torna, i ara l’accessori que toca recuperar del fons de l’armari és la clàssica boina. Una gorra rodona i xata, anys enrere estava vinculada a les classes camperoles i pobres, i que fa unes dècades es va convertir en un complement estilós. De fet, juntament amb la camiseta marinera, la boina configura el look francès més pur.
El retorn de la boina té nom propi: Gucci. La firma de luxe italiana va ser l’encarregada que aquest complement tornés a tenir protagonisme fa dues temporades. Ara, ha estat la francesa Dior qui s’ha sumat a la voluntat de reinterpretar l’accessori en la seva proposta per a la tardor i hivern 2017/2018, amb boines de cuir negre.
Més enllà de les grans firmes com Gucci i Dior, només a l’abast de la butxaca d’algunes persones, les marques low cost com Zara, Mango o Pull&Bear també aposten per la boina. Se’n venen de tot tipus: amb perles incrustades, llises, de cuir, de cashmere, de llana, etcètera.
Influencers com les models Belle Hadid, Cara Delevigne, o la cantant Rihanna ja han inclòs la boina als seus estilismes, i de ben segur que la llista s’ampliarà quan baixin una mica més les tempera- tures.