Es va anunciar el passat mes de març i ara ja s’ha fet realitat: Nike ha tret a la venda el Hijab Pro, un mocador esportiu per al cap específicament pensat per a atletes musulmanes. El llançament d’aquest accessori ha provocat satisfacció entre moltes dones, que consideren que es tracta d’una revolució, ja que això permetrà que puguin participar en competicions esportives. També n’hi ha, però, qui titlla Nike d’oportunista i ho veu com un fre al feminisme.
Una de les persones que s’ha mostrat encantada amb el hijab ha estat l’esgrimidora olímpica Ibtihaj Muhammad, una de les protagonistes dels anuncis de la nova peça. Muhammad, fins ara havia utilitzat mocadors sota el casc que eren massa gruixuts i pesats, que la feien suar i li dificultaven l’audició. L’estiu passat va provar el prototip de Nike i “de sobte podia escoltar, sentia que el meu cos podia refredar-se millor i més ràpid”.
Segons l’esgrimidora, aquest mocador ajudarà que l’esport sigui “un espai inclusiu”. El mateix opina la corredora egípcia Manal Rostom, que va explicar a la cadena Al-Arabiya que “no es tracta només d’oferir un producte a les dones àrabs i musulmanes, sinó de donar una oportunitat a aquelles que retarden la idea de portar el vel per a competir”.
A l’altra banda, les xarxes s’han omplert de comentaris negatius que vinculen el llançament del hijab esportiu amb un atac al feminisme. “Nike, amb el seu hijab de competició. Suposo que el cinturó de castedat reglamentari estarà al caure”, diu, per exemple, una usuària de Twitter.