Revolució en la forma de consumir

Consultar en línia abans d'adquiri és una tendència

Revolució en la forma de consumir

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

La consolidació de les plataformes com Amazon, Alibaba, Asos o Aliexpress, entre d’altres, ha revolucionat la forma de consum. El comerç en línia s’ha potenciat de forma que l’usuari disposa d’un ventall ampli d’ofertes d’un mateix producte. Una situació que ha suposat un abans i un després per al petit comerç, que pot fer arribar els seus articles a qualsevol part del món. La tendència pot afectar els establiments físics. Les botigues online s’han posicionat com el primer lloc que els futurs compradors utilitzen per tafanejar sobre l’article que volen adquirir. I és que, segons un estudi, aquells que busquen informació sobre un producte als seus dispositius mòbils tenen més probabilitat d’acabar comprant en una botiga física. Una acció que es coneix com a web­rooming. El 2016, Google va fer públic que més del 80% dels consumidors investiguen els productes abans d’aventurar-se en una botiga tradicional. L’acció contrària és coneguda com showrooming, provar-se peces per després comprar-les pel canal online. Una pràctica de la qual es va cansar una botiga de Bilbao. Aquesta va decidir implementar una mesura per a tots aquells que acudien al seu espai i finalment adquirien els articles en altres webs a un preu més baix: cobrar 15 euros per cada peça que es provaven i descomptar l’import si decidien comprar-la. L’objectiu va ser dissuadir aquells que de forma continuada acudien per comprovar com els quedaven els accessoris. El comerç electrònic no deixa de créixer, no obstant això, la societat continua fiant-se més del tradicional, en què el preu dels productes és més alt per les despeses que suposa mantenir-lo.

Curiositat

DESAVANTATGES DE L'ONLINE.La forma de compra electrònica té molts punts positius, però també compta amb alguns de negatius com la imposibilitat de tocar el producte, adquirir d’una forma impersonal -sense establir relació entre comprador- i venedor- així com frau.

tracking