Sergi Romero, director general del grup Pyrénées

“És imprescindible agafar el tren de la digitalització”

S'incorpora al grup Pyrénées just abans de la pandèmia per liderar un potent pla de transformació i creixement.

Sergi Romero, director general del Grup PyrénéesFernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Cap a on va Grup Pyrénées en matèria digital?

Tenim molts canvis en marxa. En aquests moments estem dedicant recursos i esforços en el SAP 4, un sistema que ens donarà l’empenta definitiva per a la digitalització dels negocis del grup. Actualment estem en procés de digitalització en tractament i anàlisi de la informació, amb la comunicació amb els clients, en comerç electrònic. Estem incorporant noves eines, amb l’objectiu que les persones dels diferents departaments i unitats de negoci implementin processos i metodologies digitals. La digitalització ens donarà una visibilitat brutal.

Els clients, els proveïdors, el país en general està madur en aquest sentit?

En digitalització penso que els bancs ho estan fent molt bé, hi ha poques empreses que ho estiguin fent més ràpid que ells. Les webs i aplicacions que ofereixen són àgils i eficients. Nosaltres hem fet un salt qualitatiu amb la targeta de fidelització, MyPyri, que té els seus propis canals digitals. Això és un canvi de xip, que les persones que venen a Pyrénées vegin que els donem informació, que els parlem, que acumulen punts, que reben ofertes, que poden pagar amb una aplicació, és un canvi potent. Tot just estem començant i suposo que més empreses del país aviat aniran en aquesta direcció.

Això pel que fa al client, però a l’equip de Pyrénées, com se l’educa en la cultura digital?

Els processos dels equips en un grup com el nostre estan deixant de ser manuals. El dia a dia està deixant enrere les metodologies manuals i les persones dels diferents departaments ja van incorporant noves eines per digitalitzar part de la seva feina. Per exemple, amb les signatures d’alta direcció s’està implementant la firma digital per automoció, per matriculacions, per fer gestions prop del Govern, per ordenar transferències i, en general, per la documentació quotidiana per al funcionament de l’empresa. Estem formant els equips perquè la feina que en altres temps s’havia fet manualment es faci digitalment, i serà una cosa que es farà de manera natural.

Per què és important no perdre el tren de la digitalització?

Arribarà un moment que totes les connexions que tenim al llarg de la nostra vida professional seran digitals. Tu treballaràs amb el banc des d’on vulguis i quan vulguis, faràs gestions per internet, tràmits, i tot allò que requereixi la teva feina incorporarà processos digitals. Si penses fredament tot al nostre voltant s’encamina cap al digital i no podem perdre el tren. Cal una gran inversió, sí. És complicat i cal un canvi de mentalitat, un canvi cultural. Però és imprescindible agafar aquest tren.

Com ha canviat el concepte d’empresa amb la digitalit­zació?

Les empreses han canviat més ràpid de pensament, de planificar cap a on han d’anar, que de fer-ho realitat. Moltes van posposant les coses, pensen que ja es farà, que no és urgent, que no cal córrer. Moltes empreses pensen primer que ho faci un altre i jo ja m’hi afegiré.

Després de la digitalització, que els espera a les empreses?

En clau andorrana la digitalització ens portarà a una nova realitat. La digitalització obre fronteres, encara que siguin mentals, i ens permetrà fer-nos un nou lloc al món. Vindran coses molt importants, i les que no s’hagin digitalitzat diran: “Portem 10 anys mantenint-nos i no guanyem diners; per què? Perquè no tenim comunicació amb el client o no tenim la informació que necessitem per prendre decisions.” Un cop es consolidi la digitalització, el següent pas serà tenir-ho tot controlat en el sentit de conèixer el client, els processos, els canals, i tenir-ho tot interconnectat.

tracking