Pyrénées

La tecnologia, l'aliada per gestionar amb èxit talent i comunicació

La posició de l'HRBP és clau a la companyia, actuant com una mena de consultor intern a l'àrea de Recursos Humans

La directora de Recursos Humans, Ester Cusiné, en una reunió amb l'HRBP Olga Frigola.Fernando Galindo

Publicat per

Creat:

Actualitzat:

Que les empreses les fan les persones és molt més que una afirmació recurrent. Els departaments de recursos humans han guanyat més pes que mai en les estructures empresarials contemporànies, esdevenint pal de paller de les compa­nyies més avançades. Una gestió improvisada o despreocupada de l’equip professional pot ser fatal per a qualsevol projecte. La identificació i posada en valor del talent, la planificació i la comunicació són essencials per assegurar l’èxit d’un equip i, en conseqüència, d’una empresa. La incorporació de noves solucions tecnològiques ha suposat un pas endavant en la consolidació dels equips de treball en companyies com Pyrénées.

El grup líder del sector retail a Andorra ha implementat al departament de recursos humans processos, eines i respostes tecnològiques per gestionar i cohesionar l’equip professional de manera eficient. Bon exemple n’és la figura HRBP, les sigles angleses de Human Resources Business Partner, o el que seria el mateix, una persona amb un alt coneixement del negoci, les estratègies, els objectius, les polítiques, els processos, les eines tecnològiques i les metodologies dels recursos humans en una organització. Ester Cusiné, directora de Recursos Humans de Grup Pyrénées, explica que “l’HRBP té una posició clau en la companyia, actuant com una mena de consultor intern en l’àrea de recursos humans. És com un soci estratègic que facilita i ajuda els diferents departaments i àrees de negoci del grup a assolir els seus objectius”, afegeix.

Aquesta figura compta amb el programari Pyrénées Talent, de la mà de Cornerstone, un innovador software de gestió del talent per tal d’identificar-lo i manejar-lo de manera eficient. L’objectiu passa per retenir-lo creant plans de millora o de successions segons els perfils professionals de l’organització. “El programa Pyrénées Talent cerca la fidelització, desenvolupament i potenciació del talent per aconseguir els objectius personals de cada membre de l’equip i, naturalment, els objectius comuns tant de l’equip com de la companyia”, destaca Cusiné. Per mitjà d’aquest programa s’avalua el desenvolupament del lloc de treball d’una persona i se’n valora el potencial per créixer en altres funcions, responsabilitats o transversalitat.

En l’àrea de recursos humans la tecnologia aporta un clar valor afegit, amb instruments que un cop implementats esdevenen quotidians. Disposar d’un compte corporatiu propi –sigui quin sigui el lloc de treball– o tenir accés als canals de comunicació interna en són alguns exemples. Gestionats pel departament, aquests canals s’han convertit en el vehicle que permet el diàleg amb els equips, donant a conèixer i posant en comú la informació rellevant o d’interès. “Totes les persones disposen d’unes eines a través de les quals gestionen les seves comunicacions professionals i es comuniquen de manera bidireccional amb la companyia, per exemple rebent una newsletter quinzenal amb continguts, novetats, dades, incentius i tota mena d’informació d’interès”, explica Laly Sánchez, responsable de Comunicació Interna de Grup Pyrénées.

La incorporació de la tecnologia en la gestió dels equips ha dut la companyia a incrementar les hores dedicades a la formació. Anualment se n’imparteixen prop de 18.000, part de les quals es desenvolupen amb sessions i seminaris online. Solen ser breus i freqüents i permeten l’autoavaluació. En l’àmbit més tecnològic, les formacions s’encaminen, entre d’altres, a perfeccionar els coneixements Office 365, implementar la signatura digital o incorporar la digitalització dels processos de treball.

tracking