Pilar Varó, senior manager a l'àrea de digitalització i GRC a Crowe Andorra
“Les pimes han de fer una aposta ferma per la transformació digital”
Acumula una experiència d’onze anys en l’àmbit digital i de compliment normatiu als sectors financer, immobiliari i ‘e-commerce’
Acumula una experiència d’onze anys en l’àmbit digital i de compliment normatiu als sectors financer, immobiliaria situació provocada per la Covid 19 va suposar un salt endavant quant a la digitalització de les empreses arreu del món. Pràcticament superada la situació pandèmica, tot apunta que aquesta nova societat digital ha arribar per quedar-se.
Com ha influït la situació viscuda des de l’inici de l’any 2020 a les empreses en l’àmbit nacional i internacional?
La transformació digital ja era una tendència popular abans de la pandèmia. No obstant això, la Covid-19 va modificar les conductes socials a escala global, alterant la forma de relacionar-nos i obligant a fer que les persones romanguessin a casa durant un període dilatat de temps. En aquest escenari, les empreses van haver d’optar per digitalitzar-se per poder seguir oferint els seus serveis. A dia d’avui, moltes empreses han optat per mantenir aquells canvis que van implementar.
Aquesta transformació digital no s’ha considerat sempre més favorable per a grans empreses?
No, tot el contrari. Les petites i mitjanes empreses han d’apostar fermament per la transformació digital, a fi de tenir una major competitivitat i poder oferir millors experiències i serveis als seus clients. Alhora, existeixen eines tecnològiques adaptables a tota classe d’empreses, les quals poden beneficiar les diferents àrees de la mateixa.
Llavors, totes les empreses poden optar per digitalitzar-se?
En efecte. Solament és necessari entendre la naturalesa de cada negoci, la seva grandària i la seva activitat, trobant aquells aspectes que poden ser optimitzats i poden beneficiar-se d’una implementació de solucions tecnològiques.
Quina seria la prioritat per a una petita i mitjana empresa?
Les relacions amb els clients són una prioritat absoluta per a totes les empreses, però més encara per a una de petita i mitjana. Els clients són el principal valor d’aquestes empreses, i s’ha de buscar sempre la manera que la seva experiència amb la nostra empresa sigui excel·lent i única, fidelitzant-los. Per això, entre altres coses, convé establir uns canals de venda que s’adaptin a les seves necessitats i permetin créixer l’empresa.
Canals de venda? Com ara quins?
Històricament, la pàgina web ha sigut la peça clau per tal d’aproximar-se als clients i poder oferir-li serveis. Avui en dia, tot i que les webs segueixen tenint una gran importància, existeix la possibilitat d’apropar-se als clients per altres mitjans, com ara les aplicacions pròpies o les xarxes socials. Els darrers mesos han deixat de manifest l’ús, també, d’eines com Instagram, TikTok o WhatsApp per poder contactar amb els clients i oferir-los serveis. La pluralitat d’aplicacions i de solucions tecnològiques existents en l’actualitat permet que cada empresa pugui disposar d’aquella eina que millor s’adapta a les seves necessitats. i ‘e-commerce’
transformacio-digital-2021
“La digitalització és un repte d'empresa al marge de la mida i el sector”