Encamp
Nova web per l''e-administració'
Pmés tràmits ‘online’ i espais digitals per evitar desplaçaments i guanyar temps
La web del comú d’Encamp ja ofereix actualment un total de 22 tràmits que es poden realitzar via electrònica. L’actualització d’aquesta plataforma es troba en procés de contractació, un canvi que la convertirà en espai digital de referència, amb un format més atractiu i integrat per incrementar-ne l’accessibilitat, la utilitat i la interacció amb la ciutadania.
L’any 2022 es preveu la posada en marxa de les plataformes de licitació i de notificació electrònica amb el Govern. Es tracta un projecte de país que permetrà que les empreses que es presentin als concursos públics puguin evitar els desplaçaments per presentar la documentació o, per exemple, que es puguin enviar a tots els interessats d’un procediment administratiu les notificacions electrònicament, concentrant-les totes, independent de l’administració que les emeti, en un sol espai virtual a través de la carpeta ciutadana.
S’està fent una avaluació interna de processos per aprovar l’ordinació de l’administració electrònica, per tal de millorar i incrementar els procediments. A final d’any s’incorporaran sis nous tràmits i es reduiran els terminis de resposta, tot adaptant-los a l’expedient electrònic. L’emissió de la signatura electrònica per a particulars des del mateix servei de Tràmits comunal ha suposat un total de 1.863 noves acreditacions en nou mesos.
El comú està implantant una nova versió del Geoportal, la plataforma que permet obtenir la informació cadastral, actualitzant-ne les dades i disminuint el temps de resposta amb millores tecnològiques aplicades a la plataforma del sistema d’informació geogràfica. Igualment, amb la voluntat de minimitzar el temps de resposta, s’està treballant també en l’automatització d’alguns tràmits. Un cop feta la sol·licitud, s’activarà la comprovació de les dades i s’emetrà, per exemple, un certificat automàticament, sense intervenció dels treballadors públics.
L’estratègia de digitalització s’articula amb visió 360º. Ho demostra la recent convocatòria d’un nou perfil professional en gestió de la informació i la documentació digital i arxiu amb l’objectiu d’impulsar la transformació digital.
Millora de l’eficiència amb la telegestió
L’objectiu és incorporar la telegestió en els serveis públics. Encamp té, per exemple, 42 zones de rec controlades per bluetooth, l’ETAP d’Abelletes es comanda a distància 100% i els nivells dels dipòsits de gasoil dels edificis comunals es controlen amb sondes i es poden consultar des del mòbil.
Sensors als vehicles de treta de neu i neteja
El comú d’Encamp ha incorporat sensors en la flota de vehicles de neteja viària i a les màquines llevaneu. Sis unitats que permeten tenir informació actualitzada a l’instant i gestionar la neteja i la treta de neu amb més rapidesa i millor cobertura a totes les zones de la parròquia.
transformacio-digital-2021
“La digitalització és un repte d'empresa al marge de la mida i el sector”